BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du sort bælte i arbejdet med nogen af samfundets sårbare borgere, så har vi stedet, hvor du sammen med engagerede kollegaer kan udvikle dig både fagligt og personligt
Vi leder efter to nye kollegaer på hver 37 timer ugentligt, du kan være uddannet pædagog, social- og sundhedsassistent eller have en helt særlig evne for arbejdet med netop vores beboere.Vi er der, hvor målgruppen er
Du vil på vores arbejdsplads opleve høj grad af indflydelse på den måde du løser dine opgaver på. Med afsæt i selvadministration fordeles dit teams opgaver mellem jer som kollegaer, og alle medarbejdere har sit eget ansvarsområde hvor der trænes i at varetage lederskab. Af ansvarsområder kan nævnes, tjenestetidsplan, kost, økonomi, aktiviteter, medicinansvarlig, dokumentation og velfærdsteknologi.
Du vil opleve et hus hvor vi inspirerer hinanden i den daglige faglige sparring og udfordrer egne og hinandens vanetænkning for at udvide vores fælles udsyn.Hvad arbejder vi ud fra
Pædagogisk tager vi afsæt i den anerkendende- og relationsdannende tilgang. Med afsæt i beboerens forudsætninger/forståelsesverden og udviklingsmål, sætter vi delmål for det faglige pædagogiske arbejde. Vi anvender elementer fra autismepædagogik og neuropædagogik, og anvender de metoder i arbejdet, som giver mening for den enkelte beboer.
Vi anvender humor i hverdagen som den korte vej ind i den gode dialog.
Praktisk tilbyder vi at hjælpe beboerne med deres personlig hygiejne, hvis de har behov for det.Hvad kommer du med
- Du er nysgerrig og videbegærlig, vi forventer ikke at du kan det hele fra start og du vil blive støttet og oplært i de forskellige opgaver.
- Du har et stærkt moralsk kompas som guide i din hverdag når du samarbejder med såvel beboerne, pårørende og kollegaer på stedet.
- Dit samarbejde med beboerne sker med deres medindflydelse, selvbestemmelse og egen mestring som omdrejningspunkt.
- Du er fortrolig med håndtering af IT på brugerniveau, da vi dokumenterer dagligt i databasesystem Nexus.
- Du ser pårørende som en vigtig ressource og historiebære i beboernes liv og inddrager dem hvor det giver mening.
- Du ser gensidig fleksibilitet i kollegasamarbejdet som en værdi og er selv fleksibel både i forhold til opgavefordeling og ændring af arbejdstider, når dette er nødvendigt.
- Du har kørekort, for vi har en lille bus (normalt kørekort) i hvert team, derfor er det nødvendigt med kørekort
Ahornparken er et botilbud for voksne personer med udviklingshæmning, en del af beboerne har autismespektrum forstyrrelser i større eller mindre grad.
Vi bor i et dejligt hus som giver rig mulighed for at besøge hinanden på kryds og tværs.
På Ahornparken bor der 29 personer fordelt på tre levegrupper, vi er 35 medarbejdere og der er et fast nattevagtsteam der passer på vores beboere om natten. Det betyder at din arbejdstid ligger i tidsrummet kl. 07.00-23.00. Der skal naturligvis også være nogen i weekenden og øvrige helligdage, så du skal forvente sammen med dine kollegaer at skulle tage din tørn også her.
Vi arbejder pt. på lokalaftale omkring arbejdstidslængde på op til 15 timer, for de medarbejdere der ønsker det. I praksis betyder det, at der i en arbejdsplan kan være både lange og korte dage.Du kan se frem til
Vi er en arbejdsplads hvor du har stor indflydelse på prioritering af teamets opgavevaretagelse med ledelsen på sidelinjen.
Vi har et stærkt fagligt fællesskab sammen med Hjemmevejledningen, med inddragelse i forskellige faglige arbejdsgrupper f.eks. velfærdsteknologi, sundhedsfagligt forum, IT, og lignende.
Vi har gode muligheder for kompetenceudvikling. Der er generelle uddannelser der vægtes i organisationen - herunder viden om autisme spektrum forstyrrelser, demens, neuropædagogik og medicinhåndtering.
Vi har ligeledes ferieture med de beboere der ønsker det, og har råd til det.
Vi har et trygt arbejdsmiljø med højt til loftet og kort vej fra idé til handling.Vi tilbyder blandt andet
Med afsæt i vores organisationsform – Selvadministration, ydes der funktionsløn efter et års ansættelse. Derudover aflønnes efteruddannelse indenfor neuropædagogik, autisme og demens med funktionsløn.
Supervision ca. 3 x årligt med konsulent fra firmaet Etikos, her arbejdes der med personaledynamikkerne i eget team.Det praktiske
Ledelsen består af to personer - Områdeleder Kirsten Poulsen og teamleder Jette Bendtsen som også er ledelse for hjemmevejledningen.
Er du blevet nysgerrig og ønsker at høre mere om stillingerne, er du velkommen til at kontakte os på telefon 72 49 67 22 eller 72 49 67 23.
Løn- og ansættelsesvilkår forhandles med afsæt i gældende overenskomst.
Tiltrædelse den 1. august 2024
Der er tale om 2 stillinger på hver 37 timer ugentligt.
Vi gør opmærksomme på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente straffeattest.Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, som vi skal have modtaget senest den 5. juli 2024. Vi afholder samtaler i uge 28 og 29.
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.
Vi gør opmærksom på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente straffeattest.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet
Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
Ansøgningsfrist: 5. juli 2024
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=891dbf9c)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gribskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gribskov Kommune, Skovgårdsvej, 3200 Helsinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 05-07-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6068706