Afdelingsleder til Gribskov Kommunes nye specialskole

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du viden og erfaring indenfor det specialpædagogiske undervisningsområde og vil du være med til at skabe deltagelsesmuligheder og læring for alle børn?
Gribskov Kommune samler kommunens specialundervisningstilbud og opretter en ny stor specialskole med en samlet ledelse pr. 1. august 2024. Specialskolen kommer til at bestå af en hovedskole med en række afdelinger, der geografisk er placeret på de forskellige folkeskoler i kommunen. Den nye specialskole får ansvaret for Gribskov Kommunes samlede specialundervisningstilbud for ca. 200 elever placeret på hovedskolen og de forskellige folkeskoler i kommunen. Formålet er at skabe et kraftcenter på specialundervisningsområdet, som kommer både eleverne i specialtilbud og i den almene folkeskolerne til gavn. Vi har store ambitioner og tænker i faglig bæredygtighed og sammenhænge på tværs af tilbud, for at sikre fleksibilitet og stærke faglige miljøer, hvor flere børn- og unge kan få de rette specialpædagogiske indsatser. Der er med den nye organisering sat fokus på at skabe et højt fagligt specialpædagogisk miljø, ligesom der er fokus på at bringe de specialpædagogiske kompetencer i spil i de almene skoler, gennem forskellige indsatser og mellemformer.

Hvad kan vi tilbyde
Aktuelt søger vi en afdelingsleder til vores tilbud for elever med kognitive vanskeligheder, hvor eleverne har det til fælles, at de ikke har alderssvarende kognitive kompetencer og de udvikles bedst i et mindre struktureret miljø. Afdelingen er placeret på Gribskolen i Græsted og du kan læse mere tilbuddet på Specialpædagogiske skoletilbud og dagtilbud | Gribskov.dk, hvor du også kan finde information om de øvrige tilbud under den kommende specialskole.
Vi kan tilbyde dig en spændende varieret hverdag, hvor der er en unik mulighed for at være med fra start til at opbygge en ny organisering og sætte fagligheden og kvaliteten i fokus I Gribskov Kommunes specialtilbud.

Dine opgaver
Du vil som afdelingsleder varetage den daglige ledelse af afdelingen med ca. 50 elever og 15-20 medarbejdere. Du vil være den der er tættest på medarbejderne, eleverne og forældrene i hverdagen og have fokus på at sikre høj faglig kvalitet og en god udvikling og drift af afdelingen i samspil med medarbejderne.

Herudover vil du blive en del af den store forandringsproces der allerede er i gang med at samle specialskolen i én organisering og den strategiske udvikling af kommunens specialundervisningsområde. Du vil være med til at sikre kvaliteten af de forskellige indsatser og for forskellige målgrupper, som går på tværs af special- og almenområdet. Du vil skulle samarbejde på kryds og tværs og være med til at udvikle den samlede opgave i samspil med den øvrige ledelse på specialskolen samt ledelseskollegaer fra almenskolerne.

Vi forventer ikke, at du kan det hele med det sammen, men ser gerne at du har viden og erfaringen indenfor specialområdet. Du skal ligeledes have lyst til gå forrest i udviklingen af vores nye specialskole i samarbejde med leder- og medarbejdergruppen.

Du vil ikke stå alene, da du vil blive en del af specialskolens samlede ledelsesteam med 1 skoleleder og 3-4 afdelingsledere samt udviklingskonsulent og sekretærfunktion. I hverdagen vægter vi et ligeværdigt samarbejde, hvor der er plads til nysgerrighed og forskellighed. Herudover vil du få en bred vifte af samarbejdspartnere på tværs skoler, PPR, Familieindsatsen og Myndighed.

Den vi leder efter

  • har et inkluderende børnesyn og vil gøre en gøre en forskel for børn og unge med særlige behov
  • har opdateret viden om specialområdet og formår at bringe den i spil i hverdagen med en relevant uddannelsesbaggrund
  • ser sig selv som en del af en ledelse på en ny specialskole, der har høje ambitioner og vil bidrage på tværs af den fælles opgave
  • har gode samarbejdsevner og kan inddrage og skabe ejerskab såvel som sætter tydelige rammer og retning
  • er nærværende og synlig og kan arbejde systematisk med mål og opgaver
  • kan gennem sin lederrolle skabe tillid, følgeskab og fordre et godt arbejdsmiljø
  • har et godt blik for udviklings- såvel som driftsopgaver
  • er i stand til at navigere i perioder med rigtigt mange bolde i luften, og sørger for at komme i mål
  • er god til at kommunikere og forstår vigtigheden af, at være i tæt samarbejde med medarbejdere såvel som forældre.

Yderligere oplysninger
Har du behov for yderligere oplysninger, kan du kontakte skoleleder Christian Andersen på telefon 72 49 62 20 for at høre mere om stillingen
Vi gør opmærksomme på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente børne- og straffeattest.

Løn- og ansættelsesvilkår
Ansættelse i fast fuldtidsstilling med start 1. juni 2024. Løn- og ansættelsesvilkår efter overenskomst. Arbejdsstedet vil primært være på afdelingen i Græsted og hovedskolen i Esrum.

Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfristen er tirsdag den 8. april 2024 kl. 08:00.

Vi afholder 1. samtale den 15. april 2024 og 18. april 2024.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Dagtilbud og Skole, Rådhusvej, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 08-04-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6013771

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet