Center for Koncernstyring og It er et stabscenter der ligger særlig vægt på at understøtte og hjælpe organisationens kerneforretning indenfor IT, Digitalisering, Økonomi, Styring, Analyser og Regnskab. Vi udarbejder sammen med de andre faglige centre grundlaget, for den politiske vedtagelse af kommunens budget og regnskab med alle dets elementer, og følger op på dette.
Vi har ligeledes borgerrettede enheder, som bl.a. følger op på betaling af kommunens krav og socialt bedrageri. Man kan kalde centeret for kommunens maskinrum, fordi det i høj grad er os, der sørger for, at det basale og helt nødvendige fungerer, så vores kolleger i de andre centre kan koncentrere sig om at levere deres vigtige service til borgerne.
Hvilke opgaver vil du typisk arbejde med?
- Betaling af regninger
- Afstemninger
- Regnskabsopgaver
- Budget og budgetopfølgning
- Opkrævning
- Kontrolopgaver
- Analyser
Du vil blive en naturlig del af vores hverdag med mangeartede opgaver, herunder anvendelse af vores mange it-systemer og du vil få dine egne ansvarsområder. Vi hjælper hinanden og har en god og uformel tone.
Du vil passe godt ind hos os, hvis
- Du er glad for tal
- Du har interesse og flair for IT-anvendelse
- Du kan arbejde struktureret
- Du kan holde overblik over større mængder data og information
- Du er god til at formulere dig mundtlig og skriftligt
- Du har gå-på-mod og interesse i at sætte dig ind i mange forskellige områder og opgavetyper
- Du kan arbejde selvstændigt
- Du er imødekommende, nysgerrig og initiativrig.
Du skal vælge os hvis du har lyst til at lære om opgaverne i den kommunale verden. Du vil lære alt om økonomistyring – lige fra bogføring til budgetlægning, men du vil også lære om de kommunale fagområder og det at arbejde i en politisk styret organisation.
Hør Ømer fortælle hvorfor han kan lide at være elev i Gribskov Kommune
https://player.skyfish.com?v=https://video.skyfish.com/29ca9d35-52f4-4dd7-b7ec-bdd81e18fc34/AppleHLS1/stream-3328-64610348.m3u8&media=64610348
Generelt om uddannelsen
Som elev i Gribskov Kommune vil du være tilknyttet en vejleder under hele uddannelsen. Du og din vejleder skal i samarbejde udarbejde uddannelsesplan og det er din vejleders ansvar at følge op på din uddannelse og dine læringsmål.
I forbindelse med din uddannelse skal du i skoleforløb på Niels Brock, som har adressen: Nørre Voldgade 34, 1358 København K.
Uddannelsen inden for økonomi varer op til 2 år og indeholder 6 obligatoriske fag, samt 2 – 4 valgfag. Uddannelsen er sammensat således, at man som elev kun er afsted på skoleophold en uge ad gangen.
Du kan læse mere om uddannelse og skoleophold her: Niels Brock hovedforløb - kontorelever med speciale i økonomi
Der er desuden mulighed for at du kan tilmelde dig en studietur til Bruxelles, på studieturen får du kendskab til, og indblik i, de internationale sammenhænge de offentlige institutioner indgår i, samt EU’s historie, rolle og opgaver.
Uddannelsen afsluttes med en fagprøve.
Adgangskrav
For at komme i betragtning til stillingen som økonomielev er det vigtigt, at du opfylder optagelseskravene til kontoruddannelsen med speciale i økonomi. Du kan læse mere om optagelseskravene her.
Kontakt Niels Brock, hvis du er i tvivl om du opfylder adgangskravene.
Ansøgere på 25 år, eller derover, skal medsende en realkompetencevurdering, som kan rekvireres via henvendelse til den lokale handelsskole.
Det pratiske
Dit arbejdssted vil være på Rådhuset i Helsinge, Rådhusvej 3, 3200 Helsinge.
Hvis du ønsker at høre mere om stillingen er du velkommen til at kontakte teamleder for Regnskab, Kim Jacobsen på telefon 72 49 83 00.
Elevkoordinator Henriette Bøge Christensen vil med glæde tage imod dit opkald, hvis det drejer sig om uddannelsen i Gribskov Kommune på telefon 72 49 74 93. Kommer du ikke igennem, så send en sms og du vil blive ringet op, når det er muligt.
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst.
Tiltrædelse er 1. september 2025.
Du kan læse mere om kontoruddannelsen i Gribskov Kommune her.
Ansøgningsfrist og samtaler
Hvis vi har fanget din interesse, så send din ansøgning og dit cv, samt eksamensbeviser og evt. realkompetencevurdering, eller andre relevante dokumenter senest 28. februar 2025.
1. samtale afholdes enten onsdag den 12. marts eller torsdag den 13. marts 2025. Og 2. samtale vil blive afholdt mandag den 24. marts 2025.
Det er en mulighed at vi indhenter reference fra en nuværende eller tidligere arbejdsgiver, i forbindelse med ansættelse.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet
Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gribskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Strategi og HR, Rådhusvej, 3200 Helsinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 28-02-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/0b713b9e-965f-4d09-925d-acffba9b16f9