Bliv økonomikonsulent i Gribskov Kommune og styrk velfærdsområder gennem data og analyser

dato

Da vi ønsker at udvide ansøgerfeltet, genopslår vi nu to ledige stillinger som økonomikonsulenter til Styring og Analyse i Gribskov Kommune til at drive, understøtte og videreudvikle økonomistyringen på to store velfærdsområder. Jobbet er for dig som har lyst til at træde ind i en central funktion, hvor du på baggrund af dine analyser formidler økonomiske nøgletal til brugbar viden for politikere, direktører og institutionsledere på velfærdsområderne.

Søg endelig jobbet hos os, hvis du har lyst til at blive del af et stærkt kollegialt fællesskab!Om jobbet
Da vores ene kollega er gået på pension og en anden har fået  et lederjob i i en anden kommune har vi to ledige stillinger som økonomikonsulent til hhv. skole- og dagtilbudsområdet og ældreområdet i Styring og Analyse. Styring og Analyse består af ca. 13 medarbejdere, som arbejder på hver deres fagområde. Vi koordinerer, udarbejder og følger op på kommunens budgetter og servicerer, vejleder og rådgiver kommunens fagcentre om den løbende økonomiske drift.
Vi har en bred berøringsflade i hele kommunen og er tæt på den kommunale ledelse.

Du har mulighed for at blive økonomikonsulent i en tid, hvor der er reformer på vej på alle velfærdsområder og du kommer til at samarbejde tæt med fagområderne i implementeringen af reformerne.
I Gribskov Kommune arbejder vi med konceptet "Fremtidens Kommune", hvor vi arbejder med udvikling af  velfærdsområderne på nye og utraditionelle måder, fx ved øget inddragelse af lokal samfund, styrket tværgående samarbejde og langsigtet budgetlægning. Vi arbejder på at styrke vores evner inden for datadrevne analyser og udvikling af ledelsesinformation og vi vil sætte pris på dit input og forslag til at udvikle dette sammen med os.Dine primære opgaver vil bl.a. være
Budgetlægning, herunder løbende opfølgningerOptimere økonomistyring med fokus på øget brug af dataUdarbejde relevante analyser (fx demografi og kapacitetsbehov)Målrette ledelsesinformation til både institutionsledere, direktører og politikere ift det pågældende velfærdsområdeControlling og drøftelse/sparring med institutions- eller områdeledere på områderne = * udadvendt personKoordinering af inputs fra forskellige områder og udarbejdelse af økonomirapportering til politisk niveauUdarbejdelse af politiske dagsordenerDialog og sparring til centerchefer og direktion
Hos os bliver du del af en arbejdsplads, hvor vi vægter godt kollegaskab højt. Selvom du løser dine opgaver selvstændigt, er der altid sparring at hente hos dine kollegaer. Vores struktur er flad, vi anser hinanden for jævnbyrdige og er fagligt stolte. Vi arbejder med frihed under ansvar med mulighed for flekstid og hjemmearbejdsdage.Om dig
Du har erfaring og viden om økonomi, processer og formidling af økonomiske problemstillinger. Din uddannelsesbaggrund er mindre vigtig. Det er en fordel, hvis du har kendskab til kommunal økonomi og meget gerne fra skole-og daginstitutionsområdet hhv. helhedsplejen (hjemme- og sygepleje). Det vigtigste for os, er at du har eller er klar til at tilegne dig viden om velfærdsområderne. Jobbet kræver at du er udadvendt og kan opbygge og vedligeholde tillidsfulde samarbejdsflader med institutionsledere på de enkelte velfærdsområder og kan formidle, sparre og rådgive om økonomiske problemstillinger med både politikere, cheferne og kollegaerne. Jobbet kræver stor selvstændighed, og vi forventer, at du tager ansvar for egne opgaver, går struktureret til værks, kan bevare overblikket og lægger vægt på at levere gennemarbejdede produkter til tiden.Det praktiske
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte teamleder Lene Jørndrup på telefon 72 49 63 07 eller searchkonsulent i Genitor Maja Pedersen på telefon 31 43 06 26.

Løn efter gældende overenskomst. Ansøgningsfrist og samtaler
Send gerne din ansøgning til os senest den 13. marts 2025.
Samtaler afholdes i uge  12 og 13.

Vi glæder os til at høre fra dig!

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

Ansøgningsfrist: 13. marts 2025


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=71e3f607)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gribskov Kommune, Rådhusvej, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-03-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/47f6b6a3-bc67-4385-8c38-c8fd2cf72b15

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet