Bliv pædagogisk psykologisk konsulent i Gribskov Kommunes visionære PPR-team

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vil du være med i bevægelsen frem mod et praksisnært PPR?

Tror du på mangfoldige læringsmiljøer som vejen frem mod større trivsel og udvikling for børn? Har du lyst til at medvirke til at udvikle alsidige læringsmiljøer i kommunens skoler, dagtilbud og specialtilbud? Har du lyst til at arbejde med rådgivning af, og sparring med børn og unge, deres forældre samt de voksne i deres nære miljøer i et tæt tværfagligt samarbejde? Brænder du for arbejdet med at skabe inkluderende fællesskaber? Trives du godt i arbejdet med udviklingsopgaver? Og har du, lige som os, et ønske om at arbejde endnu mere praksisnært, så er dette job lige noget for dig.

Gribskov Kommune arbejder ambitiøst og målrettet for tværfaglige løsninger omkring børnene og deres familier. Sammen med dine kolleger i PPR og samarbejdspartnere i dagtilbud og skoler skal du arbejde for at bidrage til, at Gribskov Kommunes Børne- og Ungepolitik lever i praksis. Dette gør vi målrettet gennem tværfaglige og tidlige indsatser for at sikre de bedst mulige læringsmiljøer og udviklingsbetingelser for børnene. Du kan læse mere om Børne- og Ungepolitikken her: Børne- og Ungepolitik (gribskov.dk)

Vi tager afsæt i en den løsningsfokuserede og systemisk, narrative tilgang og vi er i langt mindre grad klinisk orienterede. Vi er optaget af, at udfordringer skal forstås i kontekst og løses i kontekst. Vi arbejder ressourceorienteret med fokus på opgaven i et tæt tværfagligt samarbejde.

PPR i Gribskov er en visionær afdeling. Vi tilbyder gode muligheder for at eksperimentere og bruge vores faglighed kreativt og samskabende. Vi arbejder på at minimere skriftlighed til fordel for interventioner i miljøerne med fokus på det meningsfulde. Vi har gennem mange år erklæret krig mod pseudoarbejde og haft fokus på meningsfulde opgaver.

Ud over psykologer består PR af: Pædagogiske Psykologiske konsulenter, Logopæder, Fysio- og Ergoterapeuter samt ledelse og administration.

Vi beskæftiger os primært med:

  • Rådgivning, sparring og procesfacilitering i forhold til skoler og institutioner
  • Understøttelse af skoler og institutioners kapacitetsopbygning omkring inkluderende praksis
  • Rådgivning og vejledning af børn, unge og deres familier
  • Udviklingsarbejde og konsultative forløb
  • Pædagogisk psykologiske vurderinger
  • Supervision.

Vi tilbyder:
  • En værdibaseret organisation, hvor der er rum til udvikling og nye tanker
  • Faglige udfordringer og udviklingsmuligheder
  • Intern og ekstern supervision
  • Et godt kollegialt arbejdsmiljø med både relativt nyuddannede og meget erfarne psykologer med fælles base på rådhuset og i vores flotte Sundhedshus samt kontor på skolerne
  • Et spændende, udfordrende og alsidigt job, varierende mellem selvstændig tilrettelæggelse og tæt samarbejde med andre faggrupper
  • Dygtige og engagerede kolleger med høje faglige ambitioner og en uhøjtidelig tilgang til opgaverne
  • Praksisnær opgavevaretagelse med tilstedeværelse i institutioner og skoler
  • Mentor ordning ved ansættelse
  • Vi er en familievenlig arbejdsplads, og du får stor indflydelse på tilrettelæggelse af egen arbejdstid. Dine kolleger er søde, (hvis vi selv skal sige det og det siger vi) og det er vigtigt for os at have det sjovt sammen i et fagligt fællesskab
  • Som noget nyt er vi i gang med at planlægge fast efteruddannelse for psykologteamet indenfor modulerne i specialisering til pædagogisk psykologi
  • Et arbejdsliv, hvor vi arbejder målrettet på at skabe et godt kollegialt fællesskab i en hverdag, hvor man ofte er ude i institutionerne. F.eks. har vi fast fælles frokost og tværfaglig dag hver 14. dag. Vi har kollegaer, som er klar til at sparre eller lytte, når du ringer, fælles læsning af fagbog hen over sommerferien og andet, som du kan være med til at bestemme.

Vi søger en kollega som:
  • er cand.psych. eller cand. pæd.psyk.
  • har interesse for skole- og dagtilbudsområdet
  • har ønske om at medvirke til de forandringsprocesser, der er i gang omkring PPR’s rolle og aktivt vil arbejde for et langt mere praksisnært PPR
  • har erfaring med og lyst til fortsat at arbejde med udviklingsopgaver og sparring i praksisfeltet
  • har indsigt i og interesse for det tværfaglige samarbejde
  • er åben og imødekommende med et ressourceorienteret menneskesyn
  • er kreativ, visionær, fleksibel og udviklingsorienteret
  • har et organisatorisk blik og kan navigere, tålmodigt og vedholdende med forandringsprocesser over tid
  • har en god portion humoristisk sans.

Det praktiske
Du er velkommen til at kontakte koordinator for psykologerne Mie Møller Markvart på telefon 72 49 62 53 eller Programchef og konstitueret leder af PPR Malene Elise Pedersen på telefon 72 49 62 11.

Løn- og ansættelsesvilkår vil blive fastsat efter gældende overenskomst, herunder principperne for Ny Løn.

Stillingen er på 37 timer pr. uge med tiltrædelse den 1. januar 2025, eller snarest muligt.

Vi gør opmærksom på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente børne- og straffeattest.

Ansøgningsfrist og samtaler
Du uploader din ansøgning sammen med dit CV og dit uddannelsesbevis via linket i annoncen senest mandag den 4. november 2024.

Vi forventer at holde ansættelsessamtaler fredag den 8. november 2024.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Vi glæder os til at modtage din ansøgning.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Dagtilbud og Skole, Rådhusvej, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 04-11-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6129377

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet