Familierådgivningen i Gribskov Kommune har sat et nyt hold med masser af energi, ildsjæle og fokus på barnet/den unge og familien. Vil du være med?
Vi opnormerer og søger snarest muligt to socialrådgivere/socialformidlere til Anbringelsesteamet i Familierådgivningen, der brænder for arbejdet med børn og unge i udsatte positioner i alderen 0-18 år.
Begge stillinger er på 37 timer ugentligt. Stillingerne ønskes besat senest den 1. marts 2025.
Familierådgivningen
Familierådgivningen er et sammenhængende 0-18 års område, og er organiseret i to afdelinger. I den ene afdeling er vores Dagvagt placeret, der tager imod alle underretninger og henvendelser. I denne afdeling arbejdes der også med forebyggende konsultative indsatser ude i almen og med handicapkompenserende ydelser. I den anden afdeling er vores Anbringelsesteam organiseret, hvor alle anbragte børn og unge er samlet. I denne afdeling findes også vores Socialteam, der arbejder med alle børn og unge fra 0-18 år. Afdelingen er organiseret med en fælles leder og tre koordinatorer.
Familierådgivningen i Gribskov Kommune har efter en udfordrende periode sat et nyt hold med store ambitioner for at skabe en god arbejdsplads med høj faglighed og et godt arbejdsmiljø. Der er igangsat flere initiativer i den forbindelse, bl.a. opnormering af området, og så har vi indført fagsystemet DUBU, som skal understøtte os i strukturen og sagsflowet i opgaverne.
Vi er et hold med masser af energi, som er i gang med at sætte gode arbejdsprocesser i gang med fokus på et stærkt samarbejde med barnet, den unge og familien. Samtidig med dette er vi også rigtig godt i gang med implementeringen af Barnets Lov, hvor vi skal arbejde endnu tættere på børnene, de unge og deres familier. Og endelig er vi en afdeling, der også gerne vil fokusere på det gode arbejdsmiljø, gode kollegafællesskaber og et godt arbejdsfællesskab om opgaven.
I Gribskov Kommune arbejder vi på tværs af afdelinger og centre, fordi vi ønsker at møde borgeren med en tæt koordineret indsats. Du vil derfor opleve, at du skal arbejde sammen med mange samarbejdspartnere, og at du vil kunne få lov til at “tænke ud af boksen” i f.t. at skabe gode lokale løsninger for vores børn og unge. Vi arbejder efter Signs of Safety, og vi er i gang med at blive skarpe på anvendelsen af ICS samt koblingen af de to tilgange.
Det her skal du arbejde med
- Børn og unge i alderen 0-18 år og deres forældre/netværk og samarbejdspartnere
- Udarbejdelse af handleplaner til både barnet/den unge og forældrene i henhold til bestemmelserne i Barnets Lov
- Løbende at være i kontakt med børn, unge og deres familier med henblik på løbende inddragelse i overensstemmelse med Barnets Lov
- Netværksmobilisering, sådan at barnet/den unge oplever en god tilknytning til deres biologiske familie under anbringelsen
- Koordinere det tværfaglige samarbejde på tværs af lovgivninger og fagligheder, f.eks. daginstitutioner, skoler, sundhedsplejerske, psykologer, familiekonsulenter, beskæftigelsesrådgivere
- Mange eksterne møder med borgere og samarbejdspartnere, hvor det er vigtigt, at du har kørekort. Du vil have mulighed for at booke en bil på arbejdspladsen
- Indstillinger til det særlige Børn- og Ungeudvalg, når samarbejdet om anbringelsen ikke kan opnås, og en anbringelse vurderes at være det bedste for barnet/den unge.
Vi tilbyder
- En tillidsbaseret arbejdsplads med store ambitioner for gode faglige løsninger, som du kan få mulighed for at forme i et fællesskab med dine kollegaer og ledelsen
- En arbejdsplads med en flad struktur, hvor der i høj grad er mulighed for medindflydelse både i det daglige arbejde samt i forhold til de afgørelser, vi træffer
- Tværfaglig og monofaglig sparringsgruppe med kompetente kollegaer med fokus på bl.a. kvalitet og ensartethed i sagsbehandlingen
- Tæt tværfagligt samarbejde med samarbejdspartnere
- Et stærkt socialt fællesskab med godt humør og plads til den enkelte
- Supervision sammen med kollegaer i Anbringelsesteamet med ekstern supervisor
- Fleksibel arbejdstid, hvilket bl.a. vil sige, at der er gode muligheder for planlægning af hjemmearbejdsdage, når driften kalder på dette.
- Mulighed for mentorstøtte, hvis du er nyuddannet.
Vi forestiller os, at du
- Er uddannet socialrådgiver, socialformidler eller har anden relevant baggrund
- Har interesse for og gerne erfaring fra det specialiserede børneområde
- Har erfaring fra andre fagområder, som du med fordel kan tænke ind i området
- Ser barnet/den unge, familien og netværket, som den vigtigste samarbejdspartner
- Har lyst til at arbejde sammen med en bred vifte af fagligheder
- Kan arbejde selvstændigt og struktureret og anvende faglige metoder og tilgange eller er indstillet på at lære det
Om os
Familierådgivningen er organiseret under Center for Sociale Indsatser. Vi er organiseret i en afdeling med myndighedssagsbehandling. I samme Center er PPR og Familieindsatsen organiseret. Vi arbejder på tværs af afdelinger og centre i kommunen, bl.a. med skoler/dagtilbud, sundhedsplejen, uddannelsesvejledere, SSP og med voksenområdet.
Vi lægger vægt på en hverdag præget af kollegial opmærksomhed, godt humør og engagement. Du bliver en del af en afdeling, som er undervejs fagligt, og som består af både erfarne og mindre erfarne kollegaer. Du får gode muligheder for selv at planlægge din arbejdsdag, og kan du lide at arbejde tværfagligt, er Gribskov Kommunes Familierådgivning et godt valg. Vi arbejder i en teamstruktur med en høj grad af teamansvar.
Vi har til huse i en helt ny administrationsbygning tæt på Helsinge Station, handelsbyen og en smuk natur.
Det praktiske
Du har læst med så langt og er måske interesseret i at høre mere. I så fald så kontakt leder Christina Hoegh Wollesen på telefon 72 49 64 45 eller faglig koordinator Channe Rohde på telefon 72 49 73 95.
Begge stillinger er på 37 timer ugentligt og med tiltrædelse senest den 1. marts 2025.
Du ansættes efter gældende overenskomst på området (DS eller HK).
Vi gør opmærksom på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente børne- og straffeattest.
Ansøgningsfrist og samtaler
Er du interesseret, så send din ansøgning, CV, eksamensbevis og andre relevante dokumenter senest den 20. januar 2025 kl. 12:00.
Vi forventer at afholde 1. samtale den 28. januar 2025 og 2. samtale den 29. januar 2025.
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum én reference.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning!
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet
Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gribskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Sociale Indsatser, Østergade, 3200 Helsinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-01-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/cf96e025-7863-433f-bc3f-4e44cd34020e