Bliv socialrådgiver og gør en forskel for unge og voksne i Center for Beskæftigelse og Social i Helsinge

dato

Vi gør en forskel i arbejdet på det specialiserede voksenområde og har brug for dig med et særligt blik på unge Velkommen til Center for Beskæftigelse og Social!
Sidste år har vi gennemgået en spændende omorganisering og skabt Center for Beskæftigelse og Social. Her har vi ét mål for øje: At styrke og integrere indsatserne på tværs af job, uddannelse og de sociale udfordringer, vores borgere måtte stå overfor. Vores arbejde er helhedsorienteret, så vi kan sikre, at vores borgere får den nødvendige støtte til at opnå en bedre og mere meningsfuld hverdag.

Vil du med på holdet og bidrage til at gøre en forskel?
Vi søger efter 1 ny kollega, der ligesom os brænder for arbejdet med unge og voksne med komplekse funktionsnedsættelser og sociale udfordringer. Trives du med en alsidig arbejdsdag med mange bolde i luften? Så er du måske vores nye kollega!

Om stillingen
Vi søger en socialrådgiver til en fuldtidsstilling i Team Social Indsats Voksne med opstart 1. marts 2026 eller tidligere.
Du vil blive en del af et dedikeret team, hvor din faglighed og dine ideer vil være med til at forme vores fælles retning.
Du får mulighed for at arbejde med en bred vifte af opgaver inden for Voksenafsnittet i Serviceloven – herunder §§ 82 a & b, 85, 107 og 108 og vil have et særligt tæt samarbejde med vores kollegaer på tværs af andre fagområder. Særligt samarbejde med beskæftigelsesområdet hvor fokus er højt på uddannelse og/eller job er vigtigt i denne stilling.

Om dig
Vi søger dig, der har en relevant uddannelsesbaggrund som socialrådgiver, socialformidler eller tilsvarende, og som har erfaring med myndighedssagsbehandling. Vi ser gerne, at du har erfaring med forvaltningsretlige afgørelser og evner at arbejde selvstændigt, systematisk og struktureret.

Derudover forventer vi, at du:

  • har erfaring med Serviceloven. Der vil blive lagt vægt på erfaring med vores målgrupper.
  • kan tænke i løsninger, der understøtter borgerens vej mod selvstændighed, uddannelse eller beskæftigelse.
  • har en stærk faglig profil med fokus på helhedsorienteret indsats og samarbejde.
  • er dygtig til at kommunikere og samarbejde med borgere, pårørende og samarbejdspartnere for at skabe individuelle og fleksible løsninger, samt at du deler din viden og erfaringer og bidrager med sparring og vidensdeling både i teamet og på tværs af organisationen.
  • arbejder ud fra en rehabiliterende, løsningsfokuseret og anerkendende tilgang.
  • trives i en omskiftelig hverdag, hvor du håndterer mange opgaver effektivt og systematisk.
  • har kørekort, gode IT-færdigheder og en sans for detaljer.

Om os
Team Social Indsats Voksne består af 15 engagerede rådgivere, en faglig koordinator og en leder.
Vores fælles fokus er på at skabe helhedsorienterede løsninger for borgere med et handicap, psykiske lidelser og- eller sociale udfordringer. Vores hverdag er præget af højt fagligt engagement, godt humør og kollegial opmærksomhed. Vi lægger stor vægt på borgerinddragelse og recovery-tilgang, og vi løser vores opgaver i tæt samarbejde med hinanden, leverandører og andre samarbejdspartnere i kommunen.

Vi tilbyder dig
  • Indflydelse på din hverdag: Du vil opleve en arbejdsplads med flad struktur og stor mulighed for medindflydelse i det daglige arbejde.
  • Faglig udvikling: Vi tilbyder gruppesupervision med ekstern supervisor og sparringsgrupper med fokus på kvalitet og ensartethed i sagsbehandlingen.
  • En dynamisk arbejdsdag: Du får en hverdag fyldt med spændende, alsidige og resultatorienterede opgaver.
  • En tillidsbaseret arbejdsplads: Her har vi store ambitioner for gode faglige løsninger, og du får mulighed for at præge den måde, vi arbejder på.
  • Stærkt socialt fællesskab: Vi har en humoristisk tilgang til hverdagen og vægter kollegial opmærksomhed højt. Her er der plads til den enkelte.
Det betyder meget for os, at du som vores nye kollega kommer godt og sikkert i gang, derfor tilrettelægger vi en individuel introduktionsplan og tilbyder en mentorordning som tager udgangspunkt i netop dit behov ud fra dit erfaringsniveau. Vi vil tænke ind i muligheden for fleksibelt arbejde, så du kan få lov til at specialisere dig indenfor et område eller arbejde mere socialfagligt bredt afhængig af netop dit interessefelt.

Om arbejdsstedet
Vi holder til i naturskønne omgivelser i Helsinge nær hav og skov.
Vi er fysisk placeret i Administrationshuset, beliggende Østergade i Helsinge. Her er gode transportmuligheder til og fra motorvejens forlængelse og gode transportmuligheder med offentlig trafik.
Vi har en lækker kantine- og frugtordning samt flextid. Hjemme-arbejdsdage er også en mulighed efter nærmere aftale. Derudover har vi en personaleforening, som tilbyder mange forskellige arrangementer i løbet af året.

Vil du vide mere?
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Leder Trine Heiselberg på telefon 72 49 61 94.

Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning og CV, som skal være modtaget senest fredag den 9. januar 2026 klokken 12.00.

Vi vurderer de indkomne ansøgninger løbende og indkalder til samtale efter ansøgningsfristens udløb.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler i uge 3 eller 4.

Ansættelsestidspunktet er 1. marts 2026 eller tidligere.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum én reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Center for Beskæftigelse og Social, Østergade, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 09-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/ad80d225-6379-44e9-b536-6657d3898f42

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet