Bliv udviklingskonsulent i Gribskov Kommune og vær med til at skabe bæredygtige løsninger i social- og beskæftigelsesområdet!

dato

Har du erfaring fra enten social- eller beskæftigelsesområdet, en god forståelse af det politiske landskab og de mange forandringer, som vi står overfor? Og er du en generalist med stærke koblingskompetencer, der kan facilitere og implementere reformer og metoder og samtidigt understøtte den daglige drift i centret?

Så er du vores nye udviklingskonsulent!

Det er vigtigt for os
Da vi er et lille sekretariat med en bred opgaveportefølje, er vi optaget af, hvordan vi kan understøtte organisationen på kryds og tværs – både i eget center og til andre centre. Vi rækker også ud til eksterne samarbejdspartnere, når der er brug for det.

Sekretariatet består af 6 medarbejdere og en leder. I hverdagen har vi et tæt samarbejde med resten af centret, som består af Jobcentret, Ydelsesafdeling og Social Indsats Voksne, en række botilbud, Rusmiddelcentret samt Støttekontaktpersoner.

Vi sidder i storrum og har en tæt dialog i hverdagen. Vi sparrer om opgaverne og har en hverdag præget af godt humør og god dialog i en travl hverdag, hvor vi tit løber hurtigt med vores forskellige opgaver. Det gør vi ved løbende at sikre at vi får koordineret med hinanden, hjælpes ad, hvor vi kan og prioriterer at spise frokost sammen.

Vi forventer af dig
At du er en udpræget holdspiller og stærk i at skabe gode samarbejdsrelationer både internt i centret, i kommunen og til eksterne samarbejdspartnere.

Fordi vi arbejder på kryds og tværs skal du kunne navigere både i samarbejdet med medarbejdere, ledere, fagkoordinatorer og andre konsulenter og specialister. Det er en klar fordel, hvis du trives med en bredde i dine arbejdsopgaver, sætter en ære i at skabe gode løsninger i samarbejde med andre og ikke slipper opgaverne før de er fulgt til dørs og er bæredygtige i driften.

Hvad kommer du med?

  • Din uddannelsesbaggrund kan både være akademisk, socialfaglige og sundhedsfaglige, men vi lægger vægt på om du har kendskab til social-, og/eller beskæftigelsesområdet
  • Du skal have erfaring fra arbejde som konsulent i en politisk styret organisation eller lyst til at lære det
  • Du kommunikerer klart og tydeligt i både skrift og tale og har solid erfaring med at tilpasse dine budskaber til forskellige målgrupper
  • Du skal være nysgerrig på opgaven og kunne omsætte andres tanker og ideer til praksis
  • Du skal kunne tage ansvar for opgaverne og sikre gode løsninger i samarbejde med andre.

Lidt om dine opgaver
Opgaverne kan variere både i bredde og forskellighed. Herunder har vi nævnt et lille udpluk af nogle af de opgaver som du vil møde i din nye hverdag hos os
  • Understøtte implementering af og tovholder på reformer og lovændringer
  • Styre og facilitere projekter af forskellige karakter – nogle små, andre større. Det kan fx være større udviklingsopgaver, som løber over et år eller mere, men det kan også være mindre opgaver, som fx implementering af en arbejdsgang eller et tilkøb til et fagsystem.
  • Udarbejde sager til de politiske udvalg
  • Webredaktør på vores intranet og hjemmeside
  • Udarbejde og understøtte puljeansøgninger herunder sikre fremdrift og afrapportering
  • Planlægge og facilitere temadage og workshops – både for ledere, fagkoordinatorer og medarbejdere
  • Håndtere diverse ad hoc-opgaver

Hvad kan vi tilbyde?
Du vil få din primære gang i myndighedsdelen af Center for Beskæftigelse og Social, som bor i et nyt administrationshus omgivet af smuk natur.

Når du arbejder hos os, har du bl.a. adgang til
  • Lyse storrumskontorer med gode faciliteter
  • Lækker kantine
  • Gode parkeringsforhold, inkl. pladser med ladestandere til elbiler
  • Fleksible arbejdstider og mulighed for hjemmearbejde
  • Gode muligheder for faglig og personlig udvikling i jobbet og organisationen
  • Et velfungerende center med et godt arbejdsmiljø og en god dialog om, hvordan vi bedst sammen får skabt en god hverdag
  • En masse gode kolleger, der glæder sig til at byde dig velkommen.

Det praktiske
Har du spørgsmål eller bare lyst til at vide mere, så lad os tale med hinanden. Du er derfor meget velkommen til at ringe til leder af sekretariatet Lise Gandløse Vestergaard på telefon 72 49 76 87. Kommer du ikke igennem, så send en sms, og du vil blive ringet op, når det er muligt.

Stillingen er på 37 timer.

Løn forhandles individuelt med udgangspunkt i gældende det kan være efter AC-, HK- eller DS-overenskomst.

Tiltrædelse 1. august 2025.

Arbejdsstedet vil være Center for Beskæftigelse og Social. Vores fysiske placering er på Østergade 62, 3200 Helsinge.

Vi gør opmærksomme på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente straffeattest og tager reference fra tidligere arbejdsgiver.

Ansøgningsfrist og samtaler
Er du interesseret, så send din ansøgning, CV og andre relevante dokumenter senest tirsdag den 17. juni 2025. Vi glæder os til at modtage det.

1. samtale forventer vi at afholde fredag den 20. juni 2025, og 2. samtale vil blive afholdt mandag den 23. juni 2025.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Center for Beskæftigelse og Social, Østergade, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-06-2025;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/8bdee945-8871-4dda-b984-046e9c477e34

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet