BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Hvem kan sige nej til at blive en del af et fantastisk godt team og samtidigt have spændende arbejdsopgaver!
Vi værdsætter vores hverdag i teamet, fordi samarbejdet er godt og bare fordi Gribskov Kommune er et godt sted at arbejde. Vi prioriterer faglig sparring og godt humør – både i teamet og på tværs af fagligheder. Hos os er der politisk lydhørhed for god servicering af virksomheder og borgere og det interne arbejdsmiljø vægtes højt.
Vores dygtige kollega har fået nyt job efter mange år hos os. Vi søger derfor en ny erfaren miljøsagsbehandler til vores skønne team. Du vil ikke fortryde at komme til os.
Der er tale om arbejdsopgaver som blandt andet indeholder miljøtilsyn og dialog med virksomheder og landbrug, udarbejdelse af miljøgodkendelser og miljøtilladelser, klagesager, sparring omkring miljøforhold med øvrige teams f.eks i forhold lokalplaner og støjproblematikker, mm. Der vil være mulighed for, at få medindflydelse på typen af arbejdsopgaver. Det er ikke noget krav, at du har erfaring med alle opgavetyper.
Udtalelser fra vores kollega, som har opsagt sit job
”Jeg har været glad for at arbejde i Gribskov Kommune. I denne omgang blev det til 26 år.
Kommunen har givet mig mulighed for faglig udvikling og ansvar i mine opgaver, samtidigt med mulighed for et fleksibelt arbejdsliv, som har passet perfekt ind i mit privatliv.
Jeg vil savne Gribskov Kommune, fantastiske kollegaer og gode ledere.”
Om dig
Du kan lide at finde gode løsninger og har lyst til at gøre en forskel for borgere og virksomheder. Du kan lide at anvende din viden om miljø og regler herom i konkrete sager og finde balancerede løsninger i samarbejde med eksterne og kollegaer.
Du lægger vægt på at være produktiv i sagsbehandlingen, men har samtidig sans for at finde en passende balance ift. en kompetent og systematisk sagsbehandling, hvor der tages højde for individuelle forskelle.
Vi vil meget gerne have en ny kollega, der har erfaring fra lignende job i en kommune, regionen, styrelse eller rådgivningsvirksomhed.
Du er fagligt engageret og evner at sætte dig ind i løsningen af nye problemstillinger. Du er god til at samarbejde og skabe netværk, også med folk med andre faglige baggrunde. Du er velformuleret, klar og tydelig i din formidling - mundtligt såvel som skriftligt. Du evner at omsætte regler og formulere afgørelser på en enkel og forståelig måde.
Du er i stand til at arbejde selvstændigt med evne til at træffe beslutninger. Du kan arbejde i et travlt miljø, hvor det er nødvendigt at kunne prioritere mellem opgaverne, og kan bevare overblikket også selvom der er mange bolde i luften. Samtidig er du humoristisk og humørfyldt, så du er med til at sprede god energi til kollegaer og samarbejdspartnere.
Du skal have
- Relevant uddannelse som eksempelvis ingeniør, miljøtekniker, agronom, biolog eller lignende.
- Myndighedserfaring med udarbejdelse af tilladelser, afslag og dispensationer.
- Erfaring med miljøtilsyn hos virksomheder eller landbrug
- Kendskab til almindelige IT-værktøjer
Om arbejdsstedet
Vi lægger stor vægt på en sparringskultur, og på såvel det interne som det udadrettede samarbejde. Vi har et tæt samarbejde med den øvrige del af det tekniske område og arbejder ud fra en helhedsorienteret tankegang så problemstillinger bliver håndteret i fællesskab på tværs af faggrupper. En af de ting dine kommende kollegaer vægter højest, er at bevare de gode relationer kollegaer imellem og de stærke kollegiale fællesskaber som kendetegner Team Byg, Landzone & Miljø. Vi lægger stor vægt på en god tone og respektfuld omgang med hinanden. Vi har en meget værdsat kultur hvor det er muligt at dele både gode og dårlige oplevelser og hvor vi, kollegaer i mellem, har en humoristisk og humørfyldt hverdag.
Du bliver ansat i Center for Teknik og Borgerservice, hvor Team Byg, Landzone og Miljø hører til. Teamet består af 28 medarbejdere og vi har et stærkt fagligt miljø. I miljøteamet er vi 5 medarbejdere.
Det praktiske
Du er meget velkommen til at kontakte teamleder Anne Skelmose Juhl, telefon 72 49 67 94. Send gerne en sms, så ringes der tilbage.
Løn vil være efter gældende overenskomst. Stillingen er en fuldtidsstilling.
Tiltrædelse 1. februar 2024 eller efter aftale.
Vi har flekstid, og det er muligt med hjemmearbejdsdage.
Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 2. december 2023.
Vi forventer at holde ansættelsessamtaler onsdag i uge 49.
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet
Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gribskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Center for Teknik og Borgerservice, Rådhusvej, 3200 Helsinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 02-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5943797