Genopslag - Byggesagsbehandler til Center for Teknik og Borgerservice

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Gribskov Kommune søger byggesagsbehandler til et spændende job med jura og byggeri.

Hvem kan sige nej til at blive en del af et fantastisk godt team! Vi værdsætter vores hverdag fordi samarbejdet er godt og bare fordi Gribskov Kommune er et godt sted at arbejde. Vi prioriterer faglig sparring og godt humør – både i teamet og på tværs af fagligheder. Hos os er der politisk lydhørhed for god servicering af virksomheder og borgere og det interne arbejdsmiljø vægtes højt, hvilket bl.a. ses i opnormering af antallet af byggesagsbehandlere det seneste år. Kom til os og oplev det.

Om jobbet
Vores dygtige kollega er flyttet og har derfor fået job nærmere sin nye bopæl. Vi søger derfor en ny byggesagsbehandler til vores skønne team. Du må meget gerne have en uddannelse som ingeniør, jurist, bygningskonstruktør, arkitekt, geograf, eller lign. Det vil være en fordel, hvis du har erfaring som byggesagsbehandler (men ikke et krav) og med byggeriets forskellige faser og problemstillinger, f.eks. fra en lignende stilling eller fra bygge- eller rådgivningsbranchen.

Udtalelser fra vores kollega, som har opsagt sit job
”Man indgår i et friskt og udadvendt team, hvor vi løfter hinanden og deler både op- og nedture. Vidensdeling er en del af teamets hverdag, og da vi alle kommer med forskellige faglige baggrunde, bidrager det med forskellige vinkler til en byggesag, hvor vi lærer af hinanden og anerkender hinandens styrker.
”At være en del af teamet i Gribskov, er en udvikling jeg ikke ville være foruden. Der er muligheder for at udvikle ens kompetencer, og vide man aldrig står alene. Teamet er støttende, opløftende og inkluderende, det er et team man ikke finder alle steder.”

Om arbejdsstedet
Vi har de seneste år haft stort fokus på at arbejde med effektiviseringer og på at nedbringe sagsbehandlingstider, hvilket har betydet, at vi nu er godt med i sagsbehandlingen af nye ansøgninger.

Vi lægger stor vægt på en sparringskultur, og på såvel det interne som det udadrettede samarbejde. Vi har et tæt samarbejde med den øvrige del af det tekniske område. Vi lægger vægt på en god servicekultur, så borgere og virksomheder sikres en god oplevelse i kommunen. Særligt er der stort fokus på at forbedre forholdene for erhvervslivet, og således et særligt fokus på god og hurtig sagsbehandling af vores erhvervssager. Vi har en helhedsorienteret og vidensbaseret tilgang til opgaverne og er løsningsorienterede.

En af de ting, dine kommende kollegaer vægter højest, er at bevare de gode relationer kollegaer imellem samt de stærke kollegiale fællesskaber, som kendetegner Team Byg, Landzone & Miljø. Vi lægger stor vægt på en god tone og respektfuld omgang med hinanden. Vi har en meget værdsat kultur hvor det er muligt at dele både gode og dårlige oplevelser og hvor vi kollegaer i mellem har en humoristisk og humørfyldt hverdag.

Du bliver ansat i Center for Teknik og Borgerservice, hvor Team Byg, Landzone og Miljø hører til. Teamet består af 28 medarbejdere, og vi har et stærkt fagligt miljø. I byggesagsteamet er vi 16 byggesagsbehandlere, tre administrative sagsbehandlere og en jurist.

Vores byggesagsbehandler varetager bl.a. følgende opgaver

  • Byggesagsbehandling af byggeri i forhold til byggelovgivning og anden relevant lovgivning. Sidstnævnte handler især om planloven, naturbeskyttelsesloven og vej- og miljølovgivningen, hvor sagsbehandleren enten selv eller i samarbejde med andre skal sikre, at vilkår og tilladelser i henhold til anden lovgivning indgår i byggesagsbehandlingen.
  • Behandling af helhedsvurderinger og dispensationer i forhold til bygningsreglementet/byggeloven og planloven
  • Sikre lovliggørelse af ulovligt byggeri, evt. ved udstedelse af påbud og politianmeldelse
  • Sagsbehandling vedrørende udstykning og andre matrikulære forhold
  • Generel vejledning til borgere og virksomheder om muligheder i forhold til byggerier
  • Politisk betjening af relevant udvalg (primært Klima, Teknik og Miljø)
  • Opfølgning på mangelskrivelser
  • Screening af byggesager sammen med administrativ sagsbehandler

Vores administrative sagsbehandlere varetager følgende byggetekniske opgaver
  • Den primære borger kontakt
  • BBR-indberetninger
  • Screening af byggesager
  • Færdigmeldinger
  • Ibrugtagningstilladelser

Vores jurist varetager følgende opgaver
  • Fagkoordinator
  • Fordeling og prioritering af sager
  • Sparring med byggesagsbehandler om juridiske problemstillinger
  • Gennemlæsning af afgørelser i visse sager
  • Skimmelsvampsager
  • Interne juridiske kurser i teamet.

Byggesagsområdet har stort politisk bevågenhed og vi har derfor været så heldige det seneste år, at få opnormering på byggesagsområdet. Vi anvender LEAN-baserede principper med fælles digitale reolsystemer i vores prioritering af sager ud fra princippet om at løfte i flok.
Vi ser os selv som positive, engagerede og fagligt velfunderede. Vi arbejder meget selvstændigt og lægger vægt på et godt arbejdsmiljø med godt samarbejde og gensidig respekt.

Om dig
Du kan lide at finde gode løsninger og har lyst til at gøre en forskel for borgere og virksomheder. Du kan lide at anvende din viden om bygninger og regler herom i konkrete sager og finde balancerede løsninger i samarbejde med eksterne og kollegaer.

Du lægger vægt på at være produktiv i sagsbehandlingen, men har samtidig sans for at finde en passende balance ift. en kompetent og systematisk sagsbehandling, hvor der tages højde for individuelle forskelle. Det er derfor vigtigt, at du er god til at identificere ansøgers ønsker og levere den relevante service.

Vi forventer, at du har konkret viden om - eller interesse for - byggelovgivning og gerne også anden relevant lovgivning, f.eks. forvaltningsloven, offentlighedsloven og planloven.

Du er fagligt engageret og evner at sætte dig ind i løsningen af nye problemstillinger. Du er god til at samarbejde og skabe netværk, også med folk med andre faglige baggrunde. Du er velformuleret, klar og tydelig i din formidling - mundtligt såvel som skriftligt. Du evner at omsætte regler og formulere afgørelser på en enkel og forståelig måde.

Du er i stand til at arbejde selvstændigt med evne til at træffe beslutninger. Du kan arbejde i et travlt miljø, hvor det er nødvendigt at kunne prioritere mellem opgaverne, og kan bevare overblikket også selvom der er mange bolde i luften. Samtidig er du humoristisk og humørfyldt, så du er med til at sprede god energi til kollegaer og samarbejdspartnere.

Yderligere oplysninger
Du er meget velkommen til at kontakte teamleder Anne Skelmose Juhl, telefon 72 49 67 94, dog ikke uge 30 og 31. Send gerne en sms, så ringes der tilbage.

Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst.
Stillingen er som udgangspunkt på fuld tid med tiltrædelse 1. oktober 2023 eller efter aftale.
Vi har flekstid, og er en fleksibel arbejdsplads. Det er muligt med hjemmearbejdsdage efter aftale.

Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning senest den 24. august 2023 kl. 23.00.
Samtaler vil blive afholdt i september, hvor vi også udvælger kandidater til anden samtale.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gribskov Kommune, Rådhusvej 3, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 24-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2079&ERId=83136

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5862038

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet