Genopslag: Sagsbehandlere med interesse for børnehandicap-området

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Gribskov Kommunes Familierådgivning søger to sagsbehandlere, der brænder for myndighedsarbejdet med børn og unge med funktionsnedsættelse og deres familier. Hos os får du fagligt dygtige, omsorgsfulde og engagerede kollegaer, fleksible arbejdsforhold og en ledelse med tillid og tiltro til din faglighed.

Om dig
Du brænder for at sikre børn og unge med funktionsnedsættelse og deres familier den rette vejledning, hjælp og støtte igennem et tæt samarbejde i øjenhøjde. Du tænker helhedsorienteret, og arbejder ud fra, at de bedste løsninger og resultater skabes i tæt dialog og relation med borgere, skoler/dagtilbud og alle vores øvrige interne og eksterne samarbejdspartnere.

Vi lægger desuden vægt på, at du

  • Er uddannet socialrådgiver eller socialformidler men har du en tilsvarende relevant erfaring/uddannelse hører vi også gerne fra dig. Hvis du er nyuddannet lægger vi vægt på, at du har erfaring med den kommunale sagsbehandling på børneområdet igennem praktik og/eller har arbejdet med udsatte børn og familien.
  • Har viden om og erfaring med børnehandicapområdet, herunder særligt servicelovens § 41 og 42 – eller stor interesse for området og lyst til at lære mere.
  • Ser familien som den vigtigste samarbejdspartner
  • Har lyst til at arbejde sammen med en bred vifte af forskellige fagligheder
  • Kan arbejde selvstændigt og struktureret og anvende faglige metoder og tilgange f.eks. Signs Of Safety (evt. med oplæring)
  • Kan bevare overblikket i travle perioder og have mange bolde i luften, mens du arbejder systematisk og helhedsorienteret.
  • Har lyst til at bidrage aktivt til et godt arbejdsmiljø med et kollegialt og fagligt fællesskab.

Dine opgaver
Arbejdsopgaverne vil primært bestå i at behandle ansøgninger om handicapkompenserende ydelser efter Servicelovens § 41 og § 42 samt sagsbehandling af foranstaltningssager i familier til børn og unge med nedsat funktionsevne.

Familierådgivningen hører under Center for Sociale Indsatser, og er fordelt på fire mindre teams samt to familieplejekonsulenter. I alt er vi 25 rådgivere, som arbejder med børn og unge mellem 0-13 år samt anbringelser 0-18 år. Vi har en fælles leder og 2 faglige koordinatorer.

Specialteamet behandler sager om børn og unge med funktionsnedsættelse og deres familier efter servicelovens børneparagraffer, herunder § 41 om merudgifter og § 42 om tabt arbejdsfortjeneste. Når de to ledige stillinger er besat, er vi i alt 8 rådgivere i specialteamet.

I Familierådgivningen kan vi tilbyde
  • Fagligt dygtige, omsorgsfulde og engagerede kollegaer og tillidsbaseret ledelse med en grundlæggende tiltro til dig og til din faglighed.
  • En flad struktur, hvor der i høj grad er mulighed for medindflydelse både i det daglige arbejde samt i forhold til de afgørelser, vi træffer.
  • Fleksible arbejdsforhold
  • Fokus på lovmedholdelighed, systematik og kvalitet i sagsbehandlingen.
  • Tæt samarbejde med forebyggende rådgivere på skoler og i dagtilbud (Fremskudt Socialfaglig Indsats), myndighed på voksenområdet, PPR og vores interne Familieindsats, som alle holder til i samme hus som os. Desuden tæt samarbejde med Unge-Indsatsen og SSP.
  • Mulighed for faglig udvikling, kurser, uddannelse, herunder ekstern supervision.
  • Et stærkt socialt fællesskab med plads til den enkelte.

Som pejlemærker for kvalitet i sagsbehandlingen arbejder vi blandt andet med øget systematik og inddragelse af familie og netværk, hyppigere opfølgning på sagerne og tættere tværfagligt samarbejde.

I Gribskov Kommune tror vi på en tidlig, forebyggende og tværfaglig indsats, som kan medvirke til stærke faglige løsninger, tidligt i samarbejdet med familien og almenområdet. Familierådgivningens samarbejde med vores fremskudte socialfaglige indsats betyder, at vores arbejde på et solidt fundament af tidlige og forebyggende indsatser for børnene i Gribskov kommune.

Vi arbejder med Signs of Safety, Børnelinealen og fagsystemet DUBU.

Vi oplever, som andre kommuner, en stigning i antallet af børn og familier med behov for særlig støtte, og en stigende kompleksitet i sagerne. Det udfordrer vores arbejdsmiljø og stiller store krav til både medarbejdere og ledelse – og det er vi i fuld gang med at tage hånd om. Det er blandt andet på denne baggrund, at vores ledelse har valgt at opnormere i Familierådgivningen.

Center for Sociale Indsatser har til huse i Helsinge bymidte, i nye lækre kontorlokaler tæt på stationen sammen med vores nærmeste samarbejdspartnere.

Løn og ansættelsesvilkår
Løn og ansættelsesvilkår sker efter gældende overenskomst og ud fra principperne i Ny løn. Stillingerne er fastansættelser på 37 timer og ønskes besat snarest muligt.

Yderligere oplysninger
Har du lyst til at høre mere, er du meget velkommen til at kontakte Faglig koordinator Susanne Jensen 72 49 61 65 eller centerchef Claus Herbert på telefon 72 49 82 31.

Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, CV og andet relevant dokumentation senest den 22. oktober 2023.

Vi har samtaler onsdag den 25. oktober 2023 om formiddagen.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.
Vi gør opmærksomme på, at vi i forbindelse med ansættelse vil indhente børne- og straffeattest.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Center for Sociale Indsatser, Østergade, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 22-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5917492

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet