BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Brænder du for Gribskovs natur og vil du stå i spidsen for kyst, vandløb, vej, natur, grundvand og spildevand? Så er du måske vores nye teamleder?
VORES vision
I Gribskov er vi er kendte for vores unikke blå og grønne natur, der bl.a. rummer hele repertoiret af naturtyper, 30 kilometer unik kyststrækning, Danmarks to største søer, naturgenopretningsprojektet Søborg Sø, 155 km offentlige vandløb, mere end 100 fortidsminder og fredninger, flere hundrede kilometer stier, Danmarks næststørste nationalpark, store skove udlagt som biodiversitetsskove og meget mere.
VORES Gribskov, udviklingspolitik og planstrategi rummer nøgleordene virkelyst, turisme, fællesskaber og natur. Med naturen i centrum i VORES Gribskov og i samspil med Gribskov Kommunes Klimaplan har vi fokus på den grønne dagsorden.Hvem er vi?
Team Natur, Vand og Vej varetager myndigheds- og driftsopgaver inden for natur, kyst, spildevand, vandløb, grundvand og vej. Vi arbejder helhedsorienteret med myndighedsopgaver, drift og udvikling på alle områder.
Vi er et team på 22 fagligt stolte, engagerede og selvstændige kollegaer fordelt på de tre overordnede fagområder Natur, Vand og Vej. Vi arbejder tæt sammen på tværs af teamet og organisationen.
Vores opgaver favner bredt og indebærer både gummistøvler, refleksveste og fordybelse bag skærmen. Arbejdsdagen byder på alt fra bæverdæmninger til vedligehold af veje, tilsyn med vandværker og beskyttelse af grundvand, udbud af kørsel, møder med borgere, vandløbsvedligehold og afgørelser om kystbeskyttelse, beskyttet natur og udledning af spildevand.
Åbenhed og dialog er stærke værdier i teamet – både på kontoret og i mødet med borgerne. Vi har en uformel og humoristisk tone og et tillidsfuldt samarbejde. Teamet er et af 3 teams i Center for Teknik og Borgerservice. Centeret betjener borgere og virksomheder inden for byggeri, miljø, landzone, klima og borgerservice.Hvem er du?
Du er som person autentisk, respektfuld og tillidsfuld i dit møde med verden. Du har et godt humør og en positiv tilgang til tingene.
Som dine kommende medarbejdere lægger vi vægt på, at du er nærværende og til stede i hverdagen. Vi vil gerne bevare de gode relationer kollegaerne imellem og integrere dig i vores sammenhold. Vi er opmærksomme på og har omsorg for hinanden og lægger vægt på god trivsel, selvom vi har en travl hverdag.
Som leder har du en relevant akademisk baggrund og du har suppleret din uddannelse med en lederuddannelse – som minimum på diplomniveau.
Vi forudsætter, at du kan fremvise resultater som leder fra en politisk ledet organisation. Vi lægger vægt på tydelig, nærværende og differentieret ledelse, hvor du understøtter en kultur med høj faglighed og selvkørende og engagerede medarbejdere. Men du har også evner og interesse i at indgå i tæt faglig sparring med de medarbejdere, der har behov på vejen dertil.
Vi forventer, at du har erfaringer med offentlig administration og gerne med lovgivningen på området, men du skal ikke selv kunne og vide alt, da vi som team er fagligt dygtige og tilsammen repræsenterer stor faglig og processuel viden på områderne.
Vi forventer, at du har flair for økonomistyring og købmandskab, da du får ansvar for et stort drifts- og anlægsbudget. Du sætter en ære i at levere på både tid, pris og kvalitet i overensstemmelse med de politiske forventninger.
Det er et vigtigt mål at både understøtte og videreudvikle samspillet på tværs i kommunens organisation. Både som et led i at udvikle den kvalitet som borgerne møder og for at øge effektiviteten i opgaveløsningen. Som leder skal du derfor have viljen og evnen til at samarbejde både på tværs af organisationen og på tværs af fagligheder. Du skal gå foran i at understøtte et opgavebaseret samarbejde mellem involverede medarbejdere, borgere, virksomheder og politikere.
Det er vigtigt, at du er udviklingsorienteret og nytænkende uden at miste fokus på vores kerneopgaver – drifts- og myndighedsarbejde. Du skal have handlekraft og kunne agere i krydsfeltet mellem borgere, virksomheder, politikere og god forvaltning. Ikke alle sager er nemme og ikke alle sager falder ud til borgernes eller virksomhedernes tilfredshed. Du skal derfor være i stand til at lytte og forstå og bidrage til at finde løsninger, hvor det er muligt. Du skal være i stand til at yde rådgivning og vejledning opadtil i organisationen og til det politiske niveau om sagers og spørgsmåls retlige fundering og de muligheder og begrænsninger der følger deraf.
Vi arbejder løbende med optimering af processer, og har netop italesat en "go do" kultur, som skal grundfæstet og implementeres. Vi igangsætter også et projekt med implementering af AI og RPA, hvor det giver mening.Teamleder med personaleansvar
Som leder for Natur, Vand og Vej kommer du til at indgå i centerledelsen, som er en enhedsledelse. Ved enhedsledelse forstår vi, at der er fokus på det helhedsorienterede både internt i centret og i samspillet med hele organisationen. I Center for Teknik og Borgerservice er vi ca. 65 administrative medarbejdere. Vi har til huse på Rådhuset i Helsinge.
Se mere om vores organisation og vores kultur og værdier på vores hjemmeside https://gribskov.dk/om-kommunen/organisationsdiagram
Som teamleder har du fagligt og økonomisk ansvar for området samt personaleansvaret for de 22 medarbejdere. Du indgår i en ledergruppe der vil hinanden og har et godt fællesskab på tværs. Vi vil gerne invitere dig indenfor og glæder os til dine bidrag.
Vores Byråd har vedtaget en række ambitioner for vores udviklingspolitik. Ambitionerne har en helt central funktion ift. at skabe noget nyt eller forandre noget i Gribskov Kommune og dermed være med til at udfolde Gribskovs største styrker og potentialer så Gribskov udvikles i den rigtige retning. Udviklingspolitikken kan du læse mere om på www.voresgribskov.dk.
Endeligt er det også vigtigt at nævne den rolle, som teamlederen har i forhold til at servicere det politiske fagudvalg og udvalgsformanden i et tæt samarbejde med centerchef og direktør. Kvalitet og rettidighed i administrationens leverancer til det politiske udvalgs arbejde er vigtigt.Det praktiske
Kan fås ved henvendelse til centerchef Dorethe Ungstrup på telefon 72 49 68 32, hvor du evt. kan lægge en besked om, at du gerne vil kontaktes.
Vi tilbyder løn efter gældende overenskomst med ansættelse pr. 1. maj 2024.Ansøgningsfrist og samtaler
Vi glæder os til at modtage din ansøgning, som skal være modtaget senest søndag den 18. marts 2024, kl. 12.00.
Første samtalerunde afholdes den 20. marts 2024, hvor vi udvælger til anden samtalerunde, som afholdes den 25. marts 2024.
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimun en reference
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet
Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
Ansøgningsfrist: 18. marts 2024
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=622b7210)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gribskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gribskov Kommune, Rådhusvej, 3200 Helsinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-03-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5999166