Gribskov Kommune: Leder til Familierådgivningen

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at lede engagerede og fagligt dygtige medarbejdere? Trives du med på samme tid, at skulle udvikle en afdeling, styrke det tværfaglige arbejde og sikre stabil drift? Er du drevet af ledelse på det sociale område?

Så er du vores kommende leder af Familierådgivningen i Gribskov kommune.


Hvem er du?
Du er drevet af et ressourceorienteret syn på børn og unge, og tror på vi lykkedes i arbejdet omkring vores børn og unge ved, at have fokus på det tværfaglige samarbejde. Vi søger en leder som kan være med til at sætte den daglige retning i vores arbejde ved at uddelegere og prioritere. Du formår at bruge balancegangen mellem, at bevare overblikket og være rolig samt tage ansvar og træde i karakter, når opgaverne kalder på det.

Din ledelsesgerning består af tre ben; Trivsel, Drift og Kvalitet
Trivsel
Du ved at god trivsel skaber resultater, og gennem din ledelse understøtter du medarbejdernes trivsel og faglige udvikling.

Drift
Du har flair for driftsstyring, herunder budgetter og overblik over om de indsatser vi generelt har på paletten i familierådgivningen har effekt. Dette indebærer bl.a. et tæt og konstruktivt samarbejde med PPR, Familieindsatsen, team social voksne, Ungeenheden, skoler samt dagtilbud.

Kvalitet
Du arbejder for at udvikle kvaliteten i familierådgivningen. Både fordi der generelt er et pres på socialområdet, men i lige så høj grad for at vores medarbejdere udvikler sig løbende. Det er vigtigt for dig at din afdeling er rustet til at løse de opgaver som fremtidens børn og unge har behov for i et godt børne- ungeliv.

Du må gerne kunne sætte kryds ved flere af disse kompetencer

  • Du har en relevant uddannelse som socialrådgiver, jurist eller lignende, med et bredt kendskab til serviceloven
  • Du har erfaring DUBU og kan bruge det som et ledelsesmæssigt redskab, og kender til ICS-metoden.
  • Du kan arbejde selvstændigt og ansvarsfuldt i din opgaveløsning, med blikket på tydelig inddragelse af medarbejdere.
  • Du sikrer opfølgning på henvendelser og klager fra borgere, gennem en respektfuld dialog.
  • Du er en stærk formidler, både i skrift og tale

Hvem er vi?
Familierådgivningen består af flere mindre teams, som er en blanding af medarbejdere som er specialiserede og rådgivere som varetager opgaver efter et geografisk område. I maj måned overgik vi til at arbejde i DUBU, hvilket vi forventer os meget af. Det betyder nye forretningsgange, opfølgningsmuligheder og ikke mindst en nye faglige metoder vi skal lære at kende. Det er derfor en stor fordel hvis du selv har arbejdet i dette system.

Dine nærmeste samarbejdspartnere er lige rundt om hjørnet – også i fysisk forstand. Vi bor på samme etage i et nybyggeri sammen med kollegaer fra blandt andet PPR, Familieindsatsen, Fremskudt Socialfaglig Indsats, Team Social Voksne og ikke mindst vores kollegaer fra Ungeenheden. Dit ledelsesmæssige blik er dog også rettet mod vores skoler og dagtilbud.

Der er 26 ansatte i Børne- og Familierådgivningen, heraf 2 faglige koordinatorere.

I centeret får du ligeledes støtte og juridisk vejledning fra Team understøttende funktioner.

Der vil derudover være god mulighed for tæt sparring fra dine kollegaer samt chefen for området. De to faglige koordinatorere og lederen af familierådgivningen samarbejder omkring den faglige ledelse, hvilket betyder at der sikres en ensartethed og fælles fundament i afdelingen.

Hvad arbejder vi med?
Vi arbejder efter Gribskovmodellen, hvor særligt vores tidlige tværfaglige indsats er i fokus. Vi er optaget af fremadrettet at arbejde med at sikre hyppige opfølgninger i sagerne og tæt tværfagligt samarbejde med skoler, dagtilbud m.fl. hvor vi anvender SOS-metoden.

Du vil møde en afdeling, hvor der er medindflydelse, grin, omsorg for hinanden, faglige drøftelser, højt tempo og uformel tone. Vi arbejder på at sikre det gode arbejdsmiljø fordi vi tror på at det er et af hjørnestenene for, at vi lykkedes i vores faglige arbejde.

Gribskov kommune er en fleksibel arbejdsplads, og der er for alle mulighed for hjemmearbejde når arbejdet kalder på dét. Medarbejderne i familierådgivningen har behov for, at du i høj grad synlig og fysisk tilgængelig.

Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål til stillingen skal du være velkomment til at kontakte:
  • Koordinator Susanne Hjelgaard Jensen, telefon 72 49 61 65 eller
  • Centerchef Claus Herbert, telefon 72 49 82 31

Løn- og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.

Ansættelsen forudsætter indhentelse af en ren børneattest samt en straffeattest der efter en konkret vurdering er forenelig med stillingens indhold.

Tiltrædelse er snarest muligt

Ansøgningsfrist og samtaler
Vi ser frem til at modtage din ansøgning, som vi skal have modtaget senest den 13. september 2023 kl. 08.00.
Vi holder 1. samtale den 19. september 2023 og 2. samtale den 26. september 2023.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Gribskov Kommune, Østergade 62, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2079&ERId=84383

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5893762

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet