Gribskov Kommune: Socialrådgiver/socialformidler til Center for Job og Unge

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

– team sygedagpenge

Er dit fokus at få borgeren tilbage til arbejde?
Er du bevidst om, at en beskæftigelsesrettet indsats er helt central for, at en sygemeldt borger kan vende tilbage på arbejdsmarkedet?
Er du ambitiøs, professionel, møder borgeren med respekt og kan du stille krav til borgeren?
Kan du lige at have travlt og have mange bolde i luften?

Kan du svare ja til dette – er du måske vores nye kollega til den tidlige indsats i Team sygedagpenge?

Gribskov Kommune har stort fokus på sygedagpengeindsatsen og vi har ambitioner om at blive endnu bedre og derfor opnormerer vi på fagområdet.
Team Sygedagpenge i Center for Job & Unge er organiseret med 12 medarbejdere på sygedagpenge, 3 ydelsesmedarbejdere, 1 fastholdelseskonsulent, 1 fagkoordinator og 1 leder. Desuden er vi 5 medarbejdere i Team Jobafklaring. Alle har høj faglighed og brænder for at hjælper sygemeldte borgere tilbage til arbejdsmarkedet.

Vi søger dig, som kan se dig selv i vores ”Tidlig Indsats i Team Sygedagpenge”.

Du kommer ind i et team med høj faglighed, tæt faglig- og personlig sparring og et godt kollegafælleskab med en uformel omgangstone og vi har en god ledelsesmæssig opbakning.

Vi tager altid udgangspunkt i den sygemeldtes ressourcer og vi møder borgeren med respekt samtidig med, at vi stiller krav.
Vi har fokus på den tværfaglige indsats og vi inddrager relevante aktører for at nedbringe varigheden af borgerens sygeforløb.

Vi varetager myndighedsopgaver inden for sygedagpenge og jobafklaring, arbejdsfastholdelse og de handicapkompenserende ordninger samt revalidering og udbetaling af sygedagpenge. Vi har et tæt samarbejde med interne og eksterne samarbejdspartnere.

Er du – ligesom os ambitiøs, professionel og værdsætter du fagligheden højt – så kan du også bidrage til det værdsættende fællesskab og faglige drøftelser, som er en del af vores gode arbejdsmiljø.

Dine primære arbejdsopgaver

  • Afholdelse af lovpligtige samtaler
  • Udarbejdelse af ”Min Plan” og ”Jobmål”
  • Opfølgning på borgernes sygeforløb samt vurdering af hvilken indsats, der er behov for
  • Samarbejde med arbejdsgiver med henblik på fastholdelse og optrapningsplan for den sygemeldte
  • Tæt samarbejde med en af vores virksomhedskonsulenter for at iværksætte praktikforløb for at hjælpe borgeren tilbage til arbejdsmarked
  • Indhentelse og anvendelse af relevant dokumentation til brug for socialfaglige vurderinger, herunder Sygedagpengelovens §7 og § 27

Din baggrund og kvalifikationer
  • Uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller anden relevant uddannelse/erfaring
  • Minimum 1-2 års erfaring fra en lignende stilling - gerne erfaring fra tidlig indsats
  • I stand til at omsætte lovgivningens krav og muligheder til resultater
  • Kendskab til FASIT og VITAS er en fordel
  • Flair for IT

Dine personlige egenskaber
  • Trives i myndighedsrollen og kan tage medansvar for at omsætte beskæftigelsespolitiske mål til handling
  • Kan lide arbejdet med sygedagpengesager med de komplekse sager
  • Beskæftigelsesrettet sigte med udgangspunkt i den sygemeldtes ressourcer og potentiale
  • God til at skabe kontakt og være i dialog med både borger og arbejdsgiver samt relevante samarbejdspartner
  • God til at formulere dig mundtligt og skriftligt
  • Evner prioritering, systematik, tværfagligt samarbejde og koordinering
  • Arbejder selvstændigt og helhedsorienteret samtidig med, at du trives med at være en del af et team

Yderligere oplysninger
Vi tilbyder høj grad af medindflydelse, personlig og faglig udvikling, mulighed for tilrettelæggelse af arbejdsopgaver, medansvar for at få løst opgaverne, god omgangstone og arbejdsmoral, opmærksomhed på hinanden og fleksibel arbejdstid. Vi tilbyder et rimeligt sagsantal på 45 sager.

Har du spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger, kan du kontakte
  • Teamleder Gitta Holst på telefon 72 49 61 59
  • Sagsbehandler (TR) Dorte Nielsen på telefon 72 49 78 57
  • Sagsbehandler Marianne Bruhn på telefon 72 49 64 06

Løn- og ansættelsesvilkår
Det er tale om en fast stilling, 37 timer pr. ugen.
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende DS eller HK-overenskomst og aftaler.

Forventet tiltrædelse den 1. oktober 2023 eller snarest derefter.

Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfrist er den 17. september 2023.
Vi opfordrer dig til at sende din ansøgning elektronisk via jobopslaget på hjemmesiden.
Vi holder løbende samtaler og vi forventer at afholde frem til den 25. september 2023

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gribskov Kommune, Bymosevej 4, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 17-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://portal.signatur.dk/ExtJobs/DefaultHosting/JobApplication.aspx?ClientId=2079&ERId=84546

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5897616

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet