Kim fandt et hul i markedet og startede egen virksomhed: "Vi satser på at handle lokalt og støtte det lokale område"

Kim Behrend startede Nordkystens Varmeservice, da han mente at der ikke var nok, der udførte service og reparationer i området (Foto: Privat)
Profilbillede
dato

I Helsinge finder man en dedikeret og passioneret sjæl ved navn Kim Behrend, der driver Nordkystens Varmeservice. En virksomhed, der på kun et år har formået at etablere sig som en pålidelig aktør inden for service og reparation af varmepumper og relateret udstyr.

Kim deler sin historie om virksomhedens opstart og vision, der handler om at sikre varme, kvalitet og tryghed i lokalområdet.

Nordkystens Varmeservice blev til, som mange andre iværksættereventyr, som følge af en udfordrende situation. Kim, der tidligere arbejdede i en anden virksomhed, blev opsagt fra sit job. I stedet for at lade sig slå ud af denne hindring, så Kim en mulighed for at skabe noget nyt og forbedre serviceudbuddet inden for varmepumper i området.

"Jeg vidste, at mange firmaer installerer varmepumper, men der var ikke nok, der udførte service og reparationer i vores område. Dermed var der ikke tilstrækkelig hjælp til at optimere varmepumpeanlæggene. Varmepumper kræver vedligeholdelse og reparationer, ligesom alt andet, og der er ingen, der vedligeholder og reparerer sig selv," forklarer Kim.

Med ønsket om at fylde et afgørende hul i markedet besluttede Kim sig for at tage det skæbnesvangre skridt og starte sin egen virksomhed.

Service og reparation som kerneydelse
Nordkystens Varmeservice har som sin kerneydelse at levere topkvalitets service og reparation af varmepumper. De arbejder med forskellige typer varmepumper, herunder luft-til-luft, luft-til-vand, jordvarme, ventilation og endda poolvarme.

Kim har dedikeret sig til at sikre, at disse anlæg fungerer optimalt, hvilket er afgørende for komforten og energieffektiviteten i både private hjem og virksomheder i området, og de bestræber sig på at nå ud til kunden indenfor 48 timer ved nedbrud.

"Vi satser på at handle lokalt og støtte det lokale område," siger Kim. Dette engagement i det lokale fællesskab afspejles i hans arbejde, hvor de ikke kun leverer varme, men også tryghed og pålidelig service til deres naboer og samfundet omkring dem.

De er medlem af brancheorganisationen ”Dansk Køl og Varme” som giver sikkerhed for kvalitet og garanti, og de er tilmed også KMO-certificeret.

"Det har været et forrygende 1. år med masser af udfordringer. Mere end 350 opgaver i det første år og flere tilbagemeldinger om 'kan du også hjælpe os med vores hus i Sverige?' Og ja, det kan vi også. Det er kun et spørgsmål om planlægning. Alle har ret til varme og varmt vand og god service," siger Kim med et smil.

Værdier, der gør en forskel
Nordkystens Varmeservice har klare værdier, der er med til at definere virksomhedens karakter og servicefilosofi. Kim forklarer:

"Kvalitet, troværdighed og tryghed for kunden er nogle af de nøgleord, Nordkystens Varmesservice gerne vil være kendt for. Det handler om at være god til at læse folks behov og vejlede dem til det, de ønsker, uden at gå på kompromis."

Kim er fast besluttet på at skabe en forskel i lokalsamfundet ved at tilbyde professionel og pålidelig service, der går ud over det forventede.

Han har allerede markeret sig som en vigtig ressource for varmepumpeejere i området og ser frem til at fortsætte med at opfylde behovene for varme og komfort i det nordlige Sjælland.

Nordkystens Varmeservice er et inspirerende eksempel på, hvordan en iværksætter med en vision kan skabe værdi i sit lokalsamfund og levere uundværlige tjenester.

Du finder meget mere om Nordkystens Varmeservice på deres Facebookside og hjemmeside.

Dette indhold er annoncørbetalt og er produceret i samarbejde med en annoncør.
Kilde: Nordkystens Varmeservice