Center for Beskæftigelse og Social søger en koordinerende sagsbehandler, som skal varetage opgaver efter Integrationsloven samt Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats.
Vil du give borgeren det bedste møde?
Kan du håndtere balancen mellem empati og en støttende hånd i ryggen, når vi beder vores borger om at tage et svært skridt fremad?
Vil du være med til at udvikle og bruge din viden og kompetencer sammen med gode kollegaer?
Hvis ja – så læs gerne videre.
Virksomhedsservice og Integration
Vi har valgt at samle vores indsats for integrationsborgere over 18 år i Team Integration, som er en del af et større team i Virksomhedsservice.
Vores fokus er at udvikle os, så den enkelte borger får det bedste møde. Det gør vi via tæt sparring kollegaer imellem, på tværs af teamets forskellige fagområder og brug af forskellige faglige blikke.
Målgruppen i vores integrationsteam er flygtninge efter integrationsloven samt borgere, som efter endt integrationsperiode er overgået til Lov om Aktiv Beskæftigelsesindsats på overgangsydelse. Der er både job- og aktivitetsparate blandt begge målgrupper.
Vi har et stort fokus på at arbejde beskæftigelsesrettet, uanset de udfordringer som borgeren måtte have, og vi har opbygget et tæt samarbejde med vores interne Virksomhedsservice.
Primære arbejdsopgaver
- Udarbejde integrationskontrakt
- Afholde visitationssamtaler, førstegangssamtaler og opfølgningssamtaler
- Afholde trepartssamtaler med virksomhedskonsulenter og borgere
- Henvise integrationsborgere til sprogcentre
- Forberede sager til rehabiliteringsteamet
- Indhente lægefaglige oplysninger
- Rådighedsvurderinger
- Opfølgning på integrationsborgeres fremmøde og progression på sprogcentre
- Samarbejde med Ydelseskontoret, virksomhedskonsulenter, Center for Sociale Indsatser, læger, sprogcentre, Udlændingestyrelsen og frivillige
Din baggrund og kvalifikationer
- Uddannet socialrådgiver eller socialformidler
- Minimum 2 års erfaring fra en lignende stilling
- Erfaring med vores fagsystem Fasit samt SBSYS vil være en fordel
- Du kan håndtere og formidle kompleks lovgivning
Dine personlige egenskaber
- God kommunikator, uanset om det er til en borger, samarbejdspartner eller kollega
- Kan se styrken i tæt og hyppig dialog med borgerne
- Målfokuseret og ressourcestærk i forhold til både borgere og kollegaer
- Besidder overblik, er struktureret og har høj faglighed
- Arbejder helhedsorienteret i relation til borgerens situation og er i stand til at samarbejde på tværs med kollegaer fra kommunens øvrige centre
Vi tilbyder
Et job med en spændende og alsidig målgruppe af borgere. Du får dine faglige kompetencer i spil i samtaler, såvel som i det administrative arbejde, og du vil få god sparring af høj kvalitet på tværs af hele teamet.
Du vil få en grundig indføring i systemerne, og der er ligeledes supervision med det samlede myndighedsteam.
Vi har udover en række interne tilbud et stærkt korps af virksomhedskonsulenter og fagkonsulenter samt et samarbejde med forskellige eksterne aktører og specialtilbud til borgerne, når det er relevant.
Vi tilbyder høj grad af medindflydelse, personlig og faglig udvikling, mulighed for tilrettelæggelse af arbejdsopgaver, medansvar for at få løst opgaverne, god omgangstone og arbejdsmoral, opmærksomhed på hinanden og fleksibel arbejdstid. Derudover har vi kantine, gratis frugtordning og en personaleforening, som du kan vælge at være med i.
Om stillingen
Det er tale om en fast stilling, 37 timer pr. uge.
Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende DS eller HK-overenskomst.
Yderligere oplysninger
Har du spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger, kan du kontakte Teamleder Hanne Panduro-Hess på telefon 72 49 65 14.
Ansøgningsfrist og forventet tiltrædelse
Ansøgningsfrist senest den 19. december 2025 kl. 12.00.
Du skal sende din ansøgning elektronisk via vores jobopslag på hjemmesiden.
Samtaler afholdes den 7. og 9. januar 2026.
Forventet tiltrædelse er 1. februar 2026.
Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet
Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gribskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Center for Beskæftigelse og Social, Østergade, 3200 Helsinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 19-12-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/35a96e7c-62ff-439b-8c36-c5c04aaba39d