BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Teamet varetager sammen med fagcentrene kommunens økonomistyring, herunder det løbende prognosearbejde og budgetopfølgning, budgetlægning og regnskab.
Som teamleder forstår du at motivere og udvikle dit team. Du kommer til at have en helt central rolle i styringen af kommunens økonomi og stå i spidsen for et stærkt team af økonomikonsulenter, der leverer tværgående økonomi- og koncernstyring. Du og dit team får en vigtig rolle i at understøtte Gribskov Kommunes udvikling af fremtidens velfærd. Derfor er samarbejde på tværs, understøttelse af kommunens kerneopgaver og udviklingspolitikken "Vores Gribskov", hvor vi sætter fokus på vores styrker til gavn for både borgere og erhvervsliv, vigtige elementer i jobbet som teamleder.
En person der brænder for personaleledelse og udvikling af fremtidens økonomistyring.
Vi søger en teamleder, som har handlekraft og ordentlighed som fremtrædende egenskaber. I samarbejdet med medarbejdere og ledere agerer du med åbenhed, tillid og situationsfornemmelse. Du skaber gode resultater ved at anerkende og udfordre dine medarbejdere, samtidig med at du motiverer og skaber engagement i teamet. Du udvikler kommunens økonomistyring gennem medarbejderne på basis af en stabil effektiv drift og driver forandringer gennem uddelegering samt involvering, og du kan skabe overblik, se på tværs og træffe beslutninger. Du er en stærk forandringsleder og sikrer, at teamet arbejder fokuseret med fælles metoder og løbende optimerer processerne. Du er fagligt kompetent på økonomiområdet, kan yde faglig sparring og sætte en tydelig retning.Vi lægger vægt på, at du
- har fokus på dialog og på medarbejdernes styrker og forskelligheder
- har evnen til at se samarbejdspartnernes behov samtidig med at der prioriteres i opgavesammensætningen
- har politisk tæft og synes det er spændende at arbejde i en politisk styret organisation
- vægter et godt arbejdsmiljø, hvor humor er en del af hverdagen
- er engageret og har en positiv tilgang til udfordringer
- evner selvrefleksion og udvikling af din ledelsesgerning
Som kommende teamleder skal du sikre koordinering og prioritering af teamets opgave. Du skal sikre teamsamarbejde, teamånd og fleksibilitet i teamets opgaveløsning og understøtte organisationens koncernfokusDu skal være med til at sikre:
- Udvikling af principper og strukturer for kommunens budgetopfølgning og budgetproces så såvel den langsigtede budgetlægning som løbende opfølgning sker på de væsentligste områder og med fokus på den værdi kommunens indsatser skaber for borgerne
- Det gode samarbejde med kommunens fagcentre fortsættes og videreudvikles i koncernperspektivet
- Udvikling af den økonomiske styring i sektorområder i samarbejde med centercheferne og deres ledere og medarbejdere
- Udvikling af kommunens ledelses- og styringsinformation
Der kan være forskellige veje ind til denne stilling, men du skal have en erfarings- og uddannelsesmæssig baggrund inden for økonomi som matcher stillingen. Vejen hertil er ikke det væsentligste. Det er din motivation og dine resultater, vi gerne vil have i spil. Vi vægter solid erfaring med offentlig økonomistyring, staten eller en kommune. Erfaring fra den private sektor kan også være en kvalifikation.Om arbejdsstedet
Team Styring og Analyse er en del af Center for Koncernstyring og It, som er et stabscenter der samarbejder med kommunes fagcentre om økonomistyring og udvikling. Centret består derudover af Team Regnskab og Team It og digitalisering. Du kommer til at indgå i et lederteam sammen med teamlederne fra disse to teams samt centerchefen. Vi har en åben og dialogbaseret ledelseskultur, hvor du får sparring og feedback fra dine kolleger, koncernchefer og direktion.
Vi har kontor på Rådhuset i Helsinge, tæt på byens centrum og kollektiv trafik, under en times kørsel fra centrum af København. I 2028 får vi helt nyt rådhus i Helsinge. Gribskov Kommunes værdier for god ledelse er, at helheden kommer først, at vi altid stræber efter at blive bedre, og at vi er tydelige og sætter retning.Det praktiske
Vi tilbyder dig en spændende og udfordrende lederstilling i en kommune, der har fokus på udvikling, kvalitet og effektivitet.
Stillingen er på fuld tid, og løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst og aftaler – og som afspejler dine kvalifikationer og resultater.
Tiltrædelse den 1. april 2024 eller efter aftale. Vi lægger vægt på en god work-life balance, men er også bevidste om at der indimellem kan være pres på opgaverne – særligt op til deadlines i forbindelse med budgetopfølgning, budgetlægning og regnskab.
Hvis du har spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte centerchef for Koncernstyring og It, Bjarne Rom, på 72 49 82 28.Ansøgningsfrist og samtaler
Vi skal have modtaget din ansøgning senest den 18. februar 2024. Vi holder ansættelsessamtaler den 20. februar 2024 og anden samtale den 23. februar 2024.
Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.
Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet
Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.
Ansøgningsfrist: 18. februar 2024
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=fa559f6b)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Gribskov Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Gribskov Kommune, Rådhusvej, 3200 Helsinge
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 18-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5973196