Socialrådgiver eller socialformidler til sygedagpenge og jobafklaring

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Har du lyst til at gøre en forskel og støtte sygemeldte borgere tilbage på arbejdsmarkedet? Er du ambitiøs, professionel og værdsætter du fagligheden højt? Så kan vi tilbyde dig ansættelse i en velfungerende afdeling med et godt kollegaskab.

Vi søger 2 nye kollegaer; en opnormering på sygedagpengeområdet i den tidlige indsats og en ledig stilling på jobafklaringsområdet.Vores fokus
I Gribskov Kommune har vi stort fokus på sygedagpengeindsatsen og vi har ambitioner om at blive endnu bedre. Vi arbejder med stor faglighed og dygtighed for at hjælpe de sygemeldte tilbage til arbejdsmarkedet. Vi møder altid de sygemeldte med respekt og tager udgangspunkt i den sygemeldtes ressourcer og vi har fokus på den tværfaglige indsats og efter behov inddrager vi relevante aktører for at nedbringe varigheden af sygeforløbet.Dine primære arbejdsopgaver

  • Afholdelse af lovpligtige samtaler og udarbejde Min Plan og klarlægge borgerens jobmål
  • Opfølgning af borgernes sygeforløb og vurdere, hvilken indsats der er behov for i forløbet
  • Samarbejde med den sygemeldte og dennes arbejdsgiver for at få udarbejdet en fastholdelse- og optrapningsplan
  • Et tæt samarbejde med intern virksomhedskonsulent for etablering af korterevarende praktik
  • Vurdering og indhentning af relevant dokumentation til brug for socialfaglige vurderinger, herunder sygedagpengelovens §7 og § 27
  • Udarbejdelse af rehabiliteringsplaner og forberedelse af sager til møde i Rehabiliteringsteamet
Det er vigtigt for os, at du er/har:
  • Uddannet socialrådgiver eller socialformidler eller har anden relevant uddannelse/erfaring
  • Minimum 1-2 års erfaring fra en lignende stilling og meget gerne erfaring fra sygedagpengeområdet eller jobafklaring
  • I stand til at omsætte lovgivningens krav og se de muligheder og indsatser, der kan støtte den sygemeldte i at komme tilbage på arbejdsmarkedet.
  • Kendskab til FASIT og VITAS er en fordel, ikke et krav
  • Flair for IT
Dine personlige egenskaber
  • Du trives i myndighedsrollen og tager et medansvar for at løse kerneopgaven og opnå teamets mål.
  • Du kan lide at arbejde med sygedagpengesager og/eller jobafklaringssager
  • Du har beskæftigelsesrettet sigte med udgangspunkt i den sygemeldtes ressourcer og potentiale
  • Du er god til at skabe kontakt og være i dialog med både borger og arbejdsgiver samt relevante samarbejdspartner og sikre det tværfaglige samarbejde
  • Du er god til at formulere dig mundtligt og skriftligt
  • Du arbejder systematisk og er god til at prioritere dine arbejdsopgaver
  • Du kan arbejde selvstændigt og helhedsorienteret samtidig med, at du trives med at være en del af et team.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en høj grad af medindflydelse, personlig og faglig udvikling, mulighed for tilrettelæggelse af egne arbejdsopgaver samt medansvar for at løse teamets kerneopgaver. Du vil opleve, at teamet har en høj arbejdsmoral, forstået på den måde, at vi støtter hinanden og er løsningsorienteret. Det er vigtigt for os, at vi har en opmærksomhed på hinanden, så vi bevarer et godt arbejdsmiljø og et godt arbejdsfællesskab, hvor vi alle trives.  Vi har fleksibel arbejdstid og mulighed for hjemmearbejdsdage.

Vi tilbyder et rimeligt sagsantal på ca. 45 sager. Vi tilbyder også et rigtig godt kollegaskab og vi arbejder med LØFT, den løsningsfokuserede tilgang, som understøtter vores ressourcesyn i samtalen med borgerne.

Vi arbejder i en ny og moderne Administrationsbygning med god kantine, hvor vi i højere grad hænger sammen – både i teams og ligeså i hele vores center. Vi har gratis parkering og der er bus- og togforbindelser tæt på ved Helsinge station.Det praktiske
Har du spørgsmål eller brug for yderligere oplysninger, kan du kontakte:
Teamleder Gitta Holst, telefon 72 49 61 59 og sagsbehandler Lisbeth Nielsen , telefon 72 49 66 84 samt sagsbehandler Henrik Andersen, telefon 72 49 62 44

Det er 2 faste stillinger, en stilling i den tidlig indsats på sygedagpenge og en stilling i jobafklaring.
Begge stillinger er på 37 timer pr. uge.

Løn- og ansættelsesvilkår sker efter gældende DS eller HK-overenskomst og aftaler.

Forventet tiltrædelse er den 1. juli 2024, før hvis muligt.Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfrist er den 21. maj 2024.
Vi holder samtaler løbende og vi forventer at afholde frem til og med den 27. maj 2024.

Det er en forudsætning for ansættelse i Gribskov Kommune, at du kan oplyse minimum en reference

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

Ansøgningsfrist: 21. maj 2024


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=02482cd2)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Gribskov Kommune, Østergade, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 21-05-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6036935

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet