HR partner med stærke juridiske og relationelle kompetencer

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Gribskov Kommune søger en HR Partner med juridiske og relationelle kompetencer

Du vil blive del af et fagligt stærkt hold og en arbejdsplads, hvor vi har det godt med hinanden. Vi er et arbejdsfællesskab som, ligesom dig, drives af at gøre en forskel for de ledere og fagområder, som vi understøtter.

Dagligdagen er præget af et højt aktivitetsniveau. Opgaverne er udfordrende, arbejdsklimaet sjovt og uformelt, og kollegerne er engagerede. Vi har en praktisk tilgang til vores opgaveløsning, hvor sparring og videndeling er en naturlig del af arbejdsformen. Vi har frihed under ansvar, plads til forskellighed og åbenhed for bidrag og nye initiativer.

Om stillingen - Et væld af spændende opgaver
Som en del af et team, hvor vi hjælper hinanden, vil du komme til at deltage i hele HR paletten. Vi har i dag fordelt fagområderne mellem os, men justerer løbende vores opgavetilrettelæggelse for at understøtte organisationen bedst muligt. Din erfaring, interesseområder samt dine faglige og personlige kompetencer vil være afsættet for din opgaveportefølje.

Hos os vil du

  • være HR partner for egne fagområder, og dermed have tæt kontakt til og samarbejde med ”dine” ledere i organisationen.
  • rådgive og vejlede ledere om løn, personalejuridiske og HR strategiske forhold både ved akutte og de mere fremadrettede opgaver
  • deltage i og rådgive ved tjenstlige samtaler sammen med relevante leder herunder udarbejde indkaldelser, referater, advarsler, opsigelser, mv.
  • tage ansvar for at personalesager overholder ansættelsesretlige og overenskomstbestemte krav
  • behandle henvendelser fra chefer, tillidsvalgte, faglige organisationer, medarbejdere og andre samarbejdspartnere
  • samarbejde med de faglige organisationer inden for aftalte overenskomstområder, f.eks. udarbejde og forhandle lønoplæg samt div. aftalegrundlag
  • forestå de årlige forhandlinger om løn og ansættelsesvilkår med tillidsrepræsentanter og faglige organisationer
  • følge op ift. ledere f.eks. ved onboarding, sygefravær, trivselsundersøgelser, implementering af tværorganisatoriske HR tiltag, m.v.
  • understøtte og bidrage til udvikling af koncepter, politikker og strategier inden for HR og det personaleadministrative felt.

Om dig - din profil og kompetencer
Det er vigtigt, at du som HR Partner er stærk i relationsarbejdet, at du trives i en udadvendt rolle samt drives af at gøre en forskel for de ledere og fagområder, som du understøtter og rådgiver. Du skal kunne trives i en travl og til tider hektisk hverdag, og det er vigtigt, at du er en holdspiller. Vi har brug for en profil, som både er fagligt velfunderet, og som evner at samarbejde.

Der er flere tilgange til denne stilling, og dermed også forskellige baggrunde. Vi vægter et match med flere af følgende kompetencer
  • Du har en juridisk eller lignende baggrund, eller du er kommunalt uddannet på diplomniveau og gerne med en bred erfaring fra fagområder i en kommunal virksomhed.
  • Du har personalejuridisk erfaring, og gerne med tunge personalejuridiske sager.
  • Du er forhandlingsvant og har erfaring med planlægning og gennemførelse af forhandlingsprocesser.
  • Du har viden om offentlige overenskomster og kan lønsammensætte med afsæt i disse suppleret med forhåndsaftaler om løn.
  • Du er faglig velfunderet og er i stand til at rådgive virksomhedsledere og formidle din viden i organisationen inden for det personalejuridiske, arbejdsretlige og HR faglige felt.
  • Du skal have erfaring med at indgå som sparringspartner på forskellige ledelsesniveauer, eksempelvis både med teamledere og centerchefer.
  • Du evner at omsætte et teknisk og juridisk sprog, til et brugervenligt forståeligt funktionsniveau.

De mange og varierede opgaver og den store berøringsflade gør, at du skal kunne afvige fra en planlagt dagligdag og dagsorden på grund af andre sager, som lige nu og her er vigtigere. Derfor forventes det, at du er fleksibel, serviceorienteret og har en intuitiv forståelse for hvilken kvalitet, der skal lægges i de enkelte opgaver, samt hvordan opgaverne skal prioriteres.

Da faglig understøttelse af organisationen er afgørende for succes i rollen, er det vigtigt, at du som person er god til at skabe relationer, lytte, kommunikere og sparre. Du arbejder selvstændigt, struktureret og systematisk og har lyst til løbende at forbedre HR-processer og den måde vi arbejder på. Herudover tager du ansvar for din opgaveløsning ind i dine fagområder, ligesom du bidrager til fælles sparring i teamet.

Om os
Stillingen er placeret i Center for Strategi og HR, som er en stabsfunktion. Centeret er organiseret i fem teams, hvor HR-teamet er det ene. I centeret hjælper vi hinanden og samarbejder på tværs, når opgaven tilsiger det. Vi er ca. 50 medarbejdere i centeret og har til huse i et åbent kontormiljø på rådhuset i Helsinge.

Du bliver en vigtig del af et stærkt fagligt fællesskab i HR-teamet, hvor du sammen med de øvrige HR-partnere skal sikre betjening af hele organisationen indenfor personalejuridiske og HR strategiske forhold. Vi arbejder tæt sammen og sikrer, med godt humør og samarbejde, effektive, relevante og professionelle HR-leverancer til organisationen.

Vi ønsker at sikre og fastholde en god balance mellem arbejdsliv og privatliv. Derfor er fleksibilitet vigtigt. Fleksibilitet handler for os om at se muligheder og sammen sætte den rette ramme om opgaveløsningen. Det betyder eksempelvis, at du har stor mulighed for at selv at placere din arbejdstid, og de fleste arbejder hjemme 1 dag om ugen.

Du kan læse mere om vores arbejdsplads på Gribskov Kommunes hjemmeside.

Det praktiske
Løn- og ansættelsesvilkår følger gældende overenskomst.

Du vil primært arbejde på rådhuset i Helsinge, men du vil også være ude hos de ledere, som du er HR Partner for i forbindelse med vores opgaveløsning.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen hos HR partner Heidi Kolters på telefon 72 49 67 37 / mail hjkol@gribskov.dk eller teamleder Maria Newton på telefon 72 49 66 40 / mail mnewt@gribskov.dk

Ansøgningsfrist: 18. oktober 2023.
Vi forventer at holde 2 samtalerunder: 1. samtalerunde den 24. oktober 2023, hvor vi udvælger kandidater til 2. samtalerunde den 26. oktober 2022.

Ansættelsen er pr. 1. december 2023 eller snarest muligt derefter.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Ansøgninger modtages kun elektronisk via knappen 'Søg stillingen'.

Gribskov Kommunes værdier
Åbenhed · Tillid · Respekt · Deltagelse · Mod · Fleksibilitet


Alle oplysninger vil blive behandlet fortroligt og i overensstemmelse med regler for beskyttelse af personfølsomme oplysninger.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Gribskov Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Center for Strategi og HR, Rådhusvej, 3200 Helsinge

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-10-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5916382

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet